اطلاعات میلیون ها کاربر یک ‌VPN رایگان افشا شد

افشای اطلاعات کاربران vpn رایگان در دنیای امروزه اطلاعات بسیاری از کاربران در خطر است، به عنوان مثال، اطلاعات حساب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر chatGPT در دارک وب فروخته شد، یک کارشناس امنیتی به نام “آدامز جونز” توانسته است این نقص امنیتی خطرناک را کشف کند و اظهار می‌کند که در این پایگاه داده، […]

4.5/5 - (8 امتیاز)

افشای اطلاعات کاربران vpn رایگان

در دنیای امروزه اطلاعات بسیاری از کاربران در خطر است، به عنوان مثال، اطلاعات حساب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر chatGPT در دارک وب فروخته شد، یک کارشناس امنیتی به نام “آدامز جونز” توانسته است این نقص امنیتی خطرناک را کشف کند و اظهار می‌کند که در این پایگاه داده، اطلاعاتی مانند نوع دستگاه، سیستم‌عامل، آدرس IP، سرورهای استفاده شده، شناسه یکتای کاربر و حتی اطلاعات سایت‌هایی که فرد به آن‌ها مراجعه کرده است، ذخیره شده است.

استفاده از VPN رایگان می‌تواند خطرناک باشد، یک ابزار شبکه که اخیراً به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در کشور پاکستان، محبوب شده است و این نشت اطلاعات می‌تواند وضعیت را به حالت بحرانی برساند. همچنین، “جرمایا فولر” اظهار می‌کند که با توجه به صاحبیت SuperVPN، نگرانی‌ها بیشتر می‌شود. صاحب این برنامه در گوگل پلی، SuperSoft Tech است، اما در App Store، Qingdao Leyou Hudong Network Technology Co به عنوان توسعه دهنده این برنامه ثبت شده است. “جرمایا فولر” اعلام می‌کند که حتی در میان فایل‌های افشاگری، اشاره‌ای به شرکت Changsha Leyou Baichuan Network Technology Co نیز شده است.

افشای اطلاعات کاربران vpn رایگاناظهارات تحقیقگر امنیتی

این تحقیقگر امنیتی اظهار می‌کند: “تمام شواهد نشان می‌دهد که این برنامه ارتباطی با چین دارد و یادداشت‌هایی در داخل پایگاه داده به زبان چینی وجود داشته است.” به همین دلیل، وی به این نتیجه رسیده است که Qingdao Leyou Hudong Network Technology Co صاحب این ابزار VPN می‌باشد.
فولر تأکید می‌کند که هیچ یک از این شرکت‌ها به درخواست او درباره مالکیت این اپلیکیشن یا محل وب‌سایت‌های خود پاسخگو نبوده‌اند و این موضوع باعث نگرانی بیشتر می‌شود.

SuperVPN قبلاً هم توجه محققان امنیتی را به خود جلب کرده است. در سال ۲۰۲۰، کارشناسان هشدار داده بودند که استفاده از این برنامه ممکن است باعث افزایش خطر هک شود. همچنین در سال ۲۰۱۶، یک محقق استرالیایی این برنامه را یکی از بدافزارهای وی‌پی‌ان موجود در بازار نام برده بود.