ربات انسان نمای تسلا از پایان سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می کند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، بیان کرده است که ربات انسان نمای تسلا تا پایان سال ۲۰۲۵ در بازار عرضه خواهند شد. طبق گزارشات رویترز، وی اظهار داشت که امکان دارد این ربات‌ها تا پایان سال آینده‌ی میلادی برای فروش آماده شوند. ماسک به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که نسخه جدید ربات‌های انسان‌نمای تسلا موسوم […]

Rate this post

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، بیان کرده است که ربات انسان نمای تسلا تا پایان سال ۲۰۲۵ در بازار عرضه خواهند شد. طبق گزارشات رویترز، وی اظهار داشت که امکان دارد این ربات‌ها تا پایان سال آینده‌ی میلادی برای فروش آماده شوند.

ماسک به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که نسخه جدید ربات‌های انسان‌نمای تسلا موسوم به اپتیموس ممکن است تا پایان امسال در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. وی مدعی شده است که فروش ربات‌ها می‌تواند به یکی از بخش‌های عمده‌تر کسب و کار تسلا تبدیل شود و اهمیت بیشتری نسبت به بخش خودروها پیدا کند.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی تأکید کرده است که تسلا در موقعیت برتری برای تولید انبوه ربات‌های کارآمد قرار دارد.

مطالب مرتبط : هشت پیش‌بینی در حوزه هوش مصنوعی

با این حال، ماسک در گذشته وعده‌هایی داده است که به مرحله عمل نرسیده‌اند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹ او وعده داد که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از تاکسی‌های رباتیک خودران را به راه خواهد انداخت.

شرکت تسلا نخستین نسل از ربات انسان‌نمای اپتیموس را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و اخیراً با انتشار ویدیوهایی نشان داده است که نسل جدید این ربات‌ها قادر به قدم زدن در انبارهای تسلا و حتی تا کردن تی‌شرت هستند.

چندین شرکت دیگر مانند هوندا، بوستون داینامیکس و فیگور نیز در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند. این ربات‌ها می‌توانند به حل مشکل کمبود نیروی کار کمک کنند و در فعالیت‌های خطرناک، تکراری یا خسته‌کننده در صنایعی نظیر لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید مورد استفاده قرار گیرند.