فیروزآبادی: با وجود فیلترینگ و تحریم برندسازی بین‌المللی ممکن نیس

فیروزآبادی بر این باور است که استفاده بیش از حد از ابزارهایی مانند فیلترینگ، آسیب‌های جدی به فرآیند برندسازی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی وارد می‌کند. «سید ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و رئیس گروه «توسعه فناوری زعیم»، معتقد است که تا زمانی که فیلترینگ وجود داشته باشد و فضای اعتماد لازم […]

Rate this post

فیروزآبادی بر این باور است که استفاده بیش از حد از ابزارهایی مانند فیلترینگ، آسیب‌های جدی به فرآیند برندسازی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی وارد می‌کند.

«سید ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و رئیس گروه «توسعه فناوری زعیم»، معتقد است که تا زمانی که فیلترینگ وجود داشته باشد و فضای اعتماد لازم برای توسعه بازار تکنولوژی‌های نوین در کشور فراهم نشود، نمی‌توان به موفقیت در برندسازی، به ویژه در سطح بین‌المللی، امیدوار بود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه توسعه فناوری زعیم، فیروزآبادی در مراسم اختتامیه مجمع جهانی دیپلماسی برند، ابراز امیدواری کرد که موانعی نظیر فیلترینگ و تحریم برندسازی بین‌المللی از مسیر برندسازی کنار گذاشته شود. آیا هوش مصنوعی به زودی شغل‌ها را تهدید می‌کند؟

او بر اهمیت برند ملی به عنوان نوعی از قدرت نرم تأکید کرد و گفت که نگاه به برندسازی باید استراتژیک و بلندمدت باشد. دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی همچنین اشاره کرد که «استفاده افراطی از ابزارهایی مانند فیلترینگ» می‌تواند به فرآیند برندسازی اجتماعی و اقتصادی آسیب‌های جدی وارد کند. او افزود: «دولت‌ها تمایل دارند قدرت را به صورت مستقیم مدیریت کنند، اما این توانایی را ندارند که ساختارها و معماری‌هایی را ایجاد کنند که این قدرت نرم را به صورت غیرمستقیم مدیریت کند. بنابراین، در مواجهه با برندهای ملی که به شدت جنبه اجتماعی پیدا کرده‌اند، به دلیل عدم توانایی در مدیریت این قدرت نرم، به استفاده افراطی از فیلترینگ روی می‌آورند و با این کار، به برندسازی اجتماعی و اقتصادی صدمات جدی وارد می‌کنند.»

فیروزآبادی همچنین بیان کرد که حاکمیت در ایران هنوز بر این باور است که هر دستوری صادر کند، به طور کامل اجرا می‌شود. او تأکید کرد: «در جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت بسیار سیاسی است و همچنان فکر می‌کند که هر دستوری که صادر می‌کند، عملی خواهد شد. اما واقعیت این است که فضای اجتماعی جامعه و جهان در این زمینه تغییر کرده است.»

رئیس گروه توسعه فناوری زعیم در ادامه افزود: «دولت‌ها می‌توانند حامی و محرک اصلی برندسازی باشند. با وجود تحریم‌ها، موفقیت در زمینه برندسازی ملی در اقتصاد جهانی تقریباً غیرممکن است و بیشتر به یک بحث آکادمیک تبدیل می‌شود. باید از فرصت‌های موجود در فضای مجازی جهانی برای توسعه اقتصاد ملی به بهترین شکل استفاده کنیم و در این زمینه ظرفیت‌های بی‌پایانی وجود دارد.»