مشخصات شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیومی

 قیمت و مشخصات شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیومی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا  ۲۳ فوریه (۴ اسفندماه) در بازار چین عرضه شد. طبق گزارشی از گیزموچاینا و به نقل از منبعی مطلع در شبکه اجتماعی چینی ویبو به نام Experience more، این گوشی با سه پیکربندی مختلف در بازار چین عرضه خواهد شد. این پیکربندی‌ها شامل ۱۲ […]

Rate this post

 قیمت و مشخصات شیائومی ۱۴ اولترا تیتانیومی

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا  ۲۳ فوریه (۴ اسفندماه) در بازار چین عرضه شد. طبق گزارشی از گیزموچاینا و به نقل از منبعی مطلع در شبکه اجتماعی چینی ویبو به نام Experience more، این گوشی با سه پیکربندی مختلف در بازار چین عرضه خواهد شد. این پیکربندی‌ها شامل ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه داخلی است. همچنین، نسخه تیتانیومی این دستگاه با ۱۶ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. قیمت نسخه‌های معمولی احتمالاً از حدود ۱۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و قیمت نسخه تیتانیومی حدود ۱۱۱۰ دلار خواهد بود.

سخت‌افزار احتمالی شیائومی ۱۴ اولترا

Xiaomi 14 Ultra با نمایشگر OLED 6.73 اینچی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و کیفیت ۲K ارائه خواهد شد. این نمایشگر با لبه‌های منحنی و اسکنر اثرانگشت دارای امکانات فوق‌العاده‌ای است. این گوشی با سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS که بر پایه اندروید ۱۴ است، عرضه می‌شود.

پردازنده Snapdragon 8 نسل ۳، رم LPDDR5x و حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 نیز به کاربران این امکان را می‌دهند تا از پردازش‌های سنگین لذت ببرند و اطلاعات خود را با سرعت بالا ذخیره کنند. همچنین، با باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قابلیت شارژ سریع ۹۰ واتی از طریق کابل و ۵۰ واتی بی‌سیم، این گوشی از نظر انرژی نیز بسیار قوی است.

مطالب مرتبط:رده بندی دوربین گوشی های سامسونگ

در بخش دوربین، احتمالاً یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-900 با لرزشگیر اپتیکال وجود دارد، همچنین ۳ دوربین دیگر نیز با کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 که شامل یک دوربین اولتراواید، یک دوربین تله‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین پریسکوپ است، در این مجموعه وجود دارند. دوربین جلویی نیز احتمالاً با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. اما باید منتظر ماند و ببینیم که آیا این مشخصات سخت‌افزاری در Xiaomi 14 Ultra موجود خواهد بود یا خیر.

مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا

در یک نگاه اول، Xiaomi 14 Ultra شباهت‌های قابل توجهی با Xiaomi 13 Ultra دارد، اما شیائومی ادعا می‌کند که طراحی را در این نسل بهبود داده است. به گفته شیائومی، با تشکیل فریم تیتانیومی، گوشی ۱۴ Ultra سه گرم سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است.

مدل Ultra از Xiaomi 14 از جنس تیتانیوم گرید ۵ استفاده می‌کند، همانند آیفون ۱۵ Pro و آیفون ۱۵ Pro Max، که به آن مقاومت بیشتری نسبت به تیتانیوم مورد استفاده در Galaxy S24 Ultra را داراست.

Xiaomi 14 Ultra از یک نمایشگر OLED LTPO به اندازه ۶٫۷۳ اینچ با وضوح ۳,۲۲۰ در ۱,۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی متغیر از یک تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. این پنل دارای استانداردهای Dolby Vision و HDR10+ است و روشنایی آن به ۳,۰۰۰ نیت می‌رسد.
شیائومی اعلام کرده است که در گوشی پرچمدار خود، شیائومی ۱۴ اولترا، از شیشه‌ی محافظ جدیدی به نام Shield Glass استفاده می‌شود که دارای ۱۰ برابر مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبل در برابر سقوط می‌باشد. نمایشگر این گوشی در گوشه‌های هر چهار طرف تا حدی خمیده شده است و شیائومی این نمایشگر را با نام تجاری All Around Liquid معرفی کرده است.

با مجهز بودن به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، شیائومی ۱۴ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. مساحت محفظه‌ی بخار این گوشی نسبت به نسل قبل سه برابر افزایش یافته است.

باتری شیائومی ۱۴ اولترا نیز با ظرفیت ۵٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۶ درصد پرظرفیت‌تر از نسل قبل عرضه می‌شود. این باتری قابلیت شارژ با توان ۹۰ وات از طریق کابل و ۸۰ وات به‌صورت بی‌سیم را داراست. شیائومی ادعا می‌کند که گوشی جدیدش با تراشه‌های G1 و P2 از گرمای بیش‌از‌حد باتری جلوگیری می‌کند.

برخلاف گلکسی S24 اولترا، شیائومی ۱۴ اولترا دارای سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است. این گوشی از تراشه‌ی T1 برای تقویت سیگنال استفاده می‌کند و همچنین از وای‌فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.
دوربین شیائومی ۱۴ اولترا
نقطه قوت اصلی شیائومی ۱۴ اولترا، دوربین‌های برجسته‌ای است که در پنل پشتی این گوشی قرار دارند. شیائومی اعلام کرده است که این گوشی از چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی‌های ۰.۵X، ۱X، ۳.۲X و ۵X استفاده می‌کند.

دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا با حسگر یک اینچ LYT-900 و لنز ۲۳ میلی‌متری دیافراگم دوگانه‌ی f/1.63 و f/4.0 تجهیز شده است. این دوربین تا ۱۳۶ درصد نور بیشتر نسبت به دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا جذب می‌کند و تصاویر Ultra RAW را ضبط می‌کند.

دو دوربین تله‌فوتو نیز در پنل پشتی شیائومی ۱۴ اولترا قرار دارند. یکی با فاصله‌ی کانونی ۷۵ میلی‌متر و بزرگ‌نمایی ۳.۲X و دیافراگم f/1.8، و دیگری از مکانیزم پریسکوپی با فاصله‌ی کانونی ۱۲۰ میلی‌متر و بزرگ‌نمایی ۵X و دیافراگم f/2.5 استفاده می‌کند.

هر دو دوربین تله‌فوتو از حسگر ۱/۲٫۵ اینچی IMX858 سونی بهره می‌برند، و دوربین فوق‌عریض این گوشی فاصله‌ی کانونی ۱۲ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8 را دارد.

شیائومی ۱۴ اولترا با هوش مصنوعی به قابلیتی به نام Ultra Zoom مجهز است که بزرگ‌نمایی ۳۰X را فراهم می‌کند. این گوشی می‌تواند ویدیوهای ۴K را از طریق دوربین اصلی با نرخ ۶۰ یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند و همچنین توانایی ضبط ویدیوهای ۸K را نیز دارد.

با توجه به این قابلیت‌های برجسته در زمینه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری، شیائومی ۱۴ اولترا به راحتی می‌تواند در فهرست بهترین گوشی‌های دوربین‌دار جای خود را پیدا کند.