اپل ویژن پرو چیست؟

اپل ویژن پرو اپل در ماه گذشته، سرانجام از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد، اما هنوز جزئیات زیادی درباره این دستگاه فاش نشده است، زیرا قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. اما با انتشار کیت توسعه‌دهندگان سیستم عامل visionOS، اطلاعات جدیدی درباره نحوه عملکرد این پلتفرم منتشر شده است که در ادامه […]

4.6/5 - (16 امتیاز)

اپل ویژن پرو

اپل در ماه گذشته، سرانجام از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد، اما هنوز جزئیات زیادی درباره این دستگاه فاش نشده است، زیرا قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. اما با انتشار کیت توسعه‌دهندگان سیستم عامل visionOS، اطلاعات جدیدی درباره نحوه عملکرد این پلتفرم منتشر شده است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه عملکرد اپل ویژن پرو

استفاده از این هدست برای اپل، در محیط‌های مختلف، از جمله سفرهای کاری، امکان پذیر است. با این هدست، ارتباط با همکاران در فیس‌تایم به شکل جذابی امکان‌پذیر می‌شود. در فیس‌تایم تصویری، شرکت‌کنندگان به صورت مربعی در اتاق نمایش داده می‌شوند و صداهای آنها از جایی که در تصویر واقعی در اتاق هستند، شنیده می‌شود. این باعث حس جلسات واقعی‌تری می‌شود. همچنین، ویژن پرو می‌تواند تصویر واقعی افراد را با استفاده از اسکن چهره و هوش مصنوعی به نمایش بگذارد.

اپل ویژن پرو امکان تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به کاربران می‌دهد. این به این معناست که شما می‌توانید به دنیای مجازی عمیق و سه بعدی وارد شوید یا اطلاعات و تجربیات واقعی را با افزودن عناصر مجازی به محیط واقعی تجربه کنید. در ادامه به برخحی از ویژگی های این محصول خواهیم پرداخت:

محدودیت سرعت اپل ویژن پرو

طبق اطلاعاتی که توسط ۹to5Mac به دست آمده است، هنگامی که کاربر با سرعت بالا در حال حرکت است، عملکرد هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل ممکن است محدود یا به طور کامل متوقف شود. این سیستم همچنین دارای هشدارهایی است که در این شرایط به کاربران اطلاع می‌دهد که آن‌ها با سرعت خطرناکی در حال حرکت می‌باشند.

با توجه به کدهای visionOS، یک ویژگی دیگر که مشاهده شده است، به کاربر هشدار می‌دهد: “محتوای مجازی موقتاً پنهان شده است و تا زمانی که به سرعت مناسبی بازگردید، نمایش داده نمی‌شود.” این سیستم احتمالاً به عنوان یک محافظ عمل می‌کند تا کاربران تلاش نکنند به عنوان مثال در هنگام رانندگی با هدست واقعیت ترکیبی تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، هنگامی که افراد فاصله بسیار کمی با اشیاء دارند، ویژن پرو به‌طور کلی عمل نخواهد کرد. در این حالت، پیام‌هایی مانند “شما به یک شیء بسیار نزدیک هستید” و “به عقب بروید” نمایش داده می‌شود. بنابراین، استفاده از هدست در محیط‌های بسیار تنگ ممکن است به‌چالش بیانجامد.

 

 هدست ویژن پرو اپل

حالت سفر هدست ویژن پرو

یکی از ویژگی‌های دیگر سیستم عامل visionOS، “حالت سفر” است که به کاربران امکان می‌دهد حتی در هواپیما با دستگاه تعامل داشته باشند. در پیامی که از این سیستم عامل دریافت شده، آمده است: “اگر در هواپیما هستید، برای ادامه استفاده از اپل ویژن پرو، حالت سفر را روشن نگه دارید.”البته یکی ازمعضلات و معایب هدست ویژن معضل شارژ دو ساعته باتری آن است.

با این حال، بر اساس کدهای visionOS، هنگام استفاده از حالت سفر، ورودی‌ها محدود خواهند بود و کاربر برای تعامل با دستگاه باید ثابت بماند.

وجود این ویژگی‌ها باعث شده تا برخی کاربران فکر کنند که اپل ویژن پرو احتمالاً برای تمرینات ورزشی مناسب نباشد. در کنفرانس WWDC 2023، اپل استفاده از هدست برای انجام حرکات ورزشی با +Fitness را نشان داد، اما به دلیل محدودیت‌های حرکتی مرتبط، ممکن است این ویژگی محدودیت‌هایی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هدست ویژن پرو، “حالت مهمان” است که به وسیله آن، کاربران دستگاه بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند از طریق سیستم Optic ID به دیگران اجازه دهند با دستگاه تعامل داشته باشند. در این حالت، اما داده‌های شخصی مانند عکس‌ها و رمزهای عبور محفوظ خواهند شد.