نسل جدید گوشی TCL

نسل جدید گوشی TCL TCL از نسل جدید گوشی‌ها و تبلت‌های خود با استفاده از فناوری نوین NxtPaper نسل سوم رونمایی کرد. شرکت TCL در نمایشگاه CES 2024 با معرفی چندین محصول جدید، از جمله تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند خود، حضور یافت. این شرکت دو تبلت و دو نمونه از هفت مدل گوشی هوشمند جدید […]

Rate this post

نسل جدید گوشی TCL

TCL از نسل جدید گوشی‌ها و تبلت‌های خود با استفاده از فناوری نوین NxtPaper نسل سوم رونمایی کرد.
شرکت TCL در نمایشگاه CES 2024 با معرفی چندین محصول جدید، از جمله تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند خود، حضور یافت. این شرکت دو تبلت و دو نمونه از هفت مدل گوشی هوشمند جدید خود را که از نسل سوم فناوری NxtPaper بهره می‌برند رونمایی کرد، تکنولوژی‌ای که تجربه‌ای مشابه به خواندن بر روی کاغذ را در صفحه‌نمایش ارائه می‌دهد.

تکنولوژی NxtPaper 3.0، ویژگی برجسته‌ای در محصولات جدید است که بدون درخشش بوده و اثر انگشت روی آن باقی نمی‌گذارد. همچنین، در این نسخه شاهد افزایش قابل توجهی در روشنایی صفحه نمایش هستیم. گوشی‌های TCL، همگی بخشی از سری ۵۰ این شرکت می‌باشند که شامل موارد زیر است:

  • TCL 50 SE
  • TCL 50 5G
  • TCL 50 XE 5G
  • TCL 50 XE NxtPaper 5G
  • TCL 50 XL 5G
  • TCL 50 XL NxtPaper 5G
  • TCL 50 LE

TCL 50 XL 5G مدلی است که دارای صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی با کیفیت فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. از سوی دیگر، TCL 50 XE 5G با یک صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز عرضه شده است. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۴ گیگابایت رم و باتری با ظرفیت ۵۰۱۰ میلی‌آمپر ساعت هستند.

گوشی‌های TCL 50 XL NxtPaper و ۵۰ XE NxtPaper، که از صفحه‌نمایش‌هایی با طراحی شبیه کاغذ بهره می‌برند، دارای مشخصات تقریباً مشابهی هستند. این بار، این محصولات قرار است برای نخستین بار در بازار ایالات‌متحده عرضه شوند، در حالی که نسخه‌های قبلی آنها تنها در اروپا موجود بوده‌اند.

گوشی TCL 50 LE دارای صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی با کیفیت اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است. این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری درباره‌ی ویژگی‌ها، قیمت و زمان عرضه این محصولات طی هفته‌های آتی و حداکثر تا زمان برگزاری MWC 2024 منتشر شود.

همه چیز درباره آیفون ۱۵ را در اینجا مطالعه کنید.

معرفی تبلت‌های جدید TCL

TCL اخیراً دو مدل تبلت جدید به نام‌های NxtPaper 14 Pro و Tab 10 NxtPaper 5G را معرفی کرده است. مدل NxtPaper 14 Pro مجهز به صفحه نمایش ۱۴ اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت تصویر ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. این تبلت دارای دوربین اصلی با قدرت ۵۰ مگاپیکسل است و قدرت پردازشی آن با چیپست دایمنسیتی ۸۰۲۰، همراه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تأمین می‌شود. علاوه بر این، تبلت مذکور با یک باتری قدرتمند ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده و انتظار می‌رود که در بهار ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.

تبلت Tab 10 NxtPaper 5G از تکنولوژی پیشرفته NxtPaper 3.0 استفاده می‌کند و دارای صفحه نمایش ۱۰٫۴ اینچی LCD با کیفیت ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است. جزئیات تراشه‌ی آن هنوز مشخص نشده، ولی این دستگاه با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. همچنین، این تبلت از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای تأمین انرژی خود بهره می‌برد و قرار است در فصل بهار روانه‌ی بازار شود.

شرکت تی‌سی‌ال

تی‌سی‌ال، یک شرکت چند ملیتی در زمینه الکترونیک با مرکزیت در هویژو، گوانگ‌دونگ چین است. آغاز فعالیت آن به سال ۱۹۸۱ بازمی‌گردد، زمانی که به تولید تلفن ثابت و ارائه خدمات ارتباطی پرداخت. اکنون، تی‌سی‌ال در حوزه‌هایی نظیر طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولاتی چون تلویزیون، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و دیگر لوازم الکتریکی خانگی فعالیت دارد. این شرکت که ابتدا تحت نام دولتی تی‌تی‌کی فعالیت می‌کرد، به دلیل نقض حقوق معنوی شرکت تی‌دی‎‌کی، نام خود را به تی‌سی‌ال تغییر داد. در سال ۲۰۰۳، با سرمایه گذاری مشترک شرکت فرانسوی تکنی‌کالر اس‌ای (معروف به تامسون اس‌ای در آن زمان)، به تولید تلویزیون و دستگاه‌های دی‌وی‌دی پرداخت، که ۶۷ درصد سهام آن متعلق به تی‌سی‌ال بود. در سال ۲۰۱۰، تی‌سی‌ال به عنوان بیست‌ و پنجمین تولیدکننده بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی جهان شناخته شد و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در بازار جهانی ظاهر شد. در سال ۲۰۲۳، تی‌سی‌ال به عنوان چهارمین برند پرفروش جهان و پنجمین برند محبوب در آمریکا رتبه‌بندی شد. در ۷ فوریه ۲۰۲۰، این شرکت نام خود را به «تی‌سی‌ال تکنولوژی» تغییر داد.