عملکرد هدست‌های Quest 2 و Quest Pro

بهبودعملکرد هدست‌های Quest 2 و Quest Pro ماه گذشته، شرکت متا (مالک فیسبوک ریالیتی) هدست واقعیت مجازی Quest 3 را رونمایی کرد که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای است. اما به دلیل تأخیر در عرضه، این هدست تا فصل پاییز به بازار عرضه نخواهد شد. به همین دلیل، شرکت تصمیم گرفت به‌روزرسانی‌های بزرگی برای هدست‌های […]

4.5/5 - (14 امتیاز)

بهبودعملکرد هدست‌های Quest 2 و Quest Pro

ماه گذشته، شرکت متا (مالک فیسبوک ریالیتی) هدست واقعیت مجازی Quest 3 را رونمایی کرد که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای است. اما به دلیل تأخیر در عرضه، این هدست تا فصل پاییز به بازار عرضه نخواهد شد. به همین دلیل، شرکت تصمیم گرفت به‌روزرسانی‌های بزرگی برای هدست‌های Quest 2 و Quest Pro منتشر کند تا عملکرد و قابلیت‌های آن‌ها را بهبود بخشید.
با توجه به اعلامیه منتشرشده در وب‌سایت متا، تغییرات مذکور با به‌روزرسانی v55 در دسترس خواهند بود. این به‌روزرسانی باعث افزایش ۱۹ درصدی سرعت در عملکردهای گرافیکی هدست واقعیت مجازی Quest 2 خواهد شد و برای Quest Pro نیز افزایش ۱۱ درصدی اعلام شده است. همچنین، با این به‌روزرسانی قدرت پردازشی هر دو هدست واقعیت مجازی تا ۲۶ درصد افزایش خواهد یافت.
با توجه به اعلامیه منتشرشده توسط متا، انتظار می‌رود با این تغییرات، عملکرد هدست‌ها در بازی‌ها و رابط کاربری سیستمی بهبود یابد و تجربه بهتری برای کاربران فراهم شود. غول فناوری همچنین درحال اضافه‌کردن قابلیت Dynamic Resolution Scaling است که این امکان را فراهم می‌کند که برنامه‌ها با تراکم پیکسلی بیشتر و با نرخ فریم ثابت بهتری اجرا شوند.
علاوه‌براین، توسعه‌دهندگان می‌توانند با به‌روزرسانی بازی‌ها و برنامه‌های خود، از بهره‌وری از مزایای عملکردی به‌روزرسانی هدست Quest 2 بهره ببرند. متا در پست خود ویدیویی از بازی The Walking Dead: Saints and Sinners را منتشر کرده است که با این به‌روزرسانی، دارای وضوح بیشتری شده است.

هدست Quest

تجربه‌های نرم‌افزاری هدست Quest 2

به‌روز‌رسانی v55 همچنین شامل تجربه‌های نرم‌افزاری جدیدی است. به‌عنوان مثال، تب Explore اکنون شامل محتواهای رسانه‌ای متا است که ویدیوهای کوتاه فیسبوک و اینستاگرام کاربران را شامل می‌شود. Meta Horizon Worlds همچنین به‌علاوه ارائه لباس‌های جدید برای آواتارهای دیجیتال کاربران، مکان‌های جدیدی برای کاوش فراهم می‌کند که به‌تدریج برای کاربران در دسترس قرار خواهند گرفت.
علاوه بر این، در این نسخه، یک برنامه مسنجر مستقل نیز وجود دارد تا کاربران بتوانند بدون نیاز به خارج کردن هدست ویژن پرو و گوشی هوشمند خود، با دیگران در ارتباط باشند.