آیپد ۱۴ ساله میراث استیو جابز

انواع آیپد ، شامل آیپد معمولی، آیپد پرو، آیپد مینی و آیپد ایر، هرکدام با ویژگی‌ها و اندازه‌های متفاوت هستند.قیمت آیپد اپل بسته به مشخصات و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.
Rate this post

چهارده سال از آیپد میراث استیو جابز در اپل می گذرد

با معرفی اولین نسل آیپد ۱۴ سال پیش، استیو جابز پایه هایی را برای عرضه گسترده ی تبلت ها فراهم کرد. بدون توجه به اینکه آیا شما عاشق محصولات اپل هستید یا خیر، اما اعتراف می کنید که تأثیر این محصولات بر فناوری مدرن قابل انکار است. اولین سیستم های مکینتاش، با وجود شکست های تجاری، مفهوم رابط کاربری گرافیکی را بنیان گذاری کردند. همچنین، طراحی زیبای گوشی آیفون به همراه رابط کاربری بصری و اپ استور، تغییرات چشمگیری را در صنعت موبایل به ارمغان آورد.اپل همیشه برای تحول پیشگام بوده و بهترین هندزفری های بی سیم را نیز عرضه می کند.

تبلت اپل، که به آن با نام آیپد شناخته می شود، یکی از محصولات مهم اپل بود و به طور خاص برای پُر کردن شکاف میان گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها طراحی شده بود. آیپد، یک دستگاه نوآورانه بود که تغییرات اساسی در بازار تبلت را به همراه داشت. این داستان ۱۴ سال پیش با معرفی نخستین نسل ایپد توسط استیو جابز آغاز شد.

آیپد اولین تبلت اپل نبود

قبل از بحث درباره آیپد، باید اشاره کنیم که مدت ها قبل از عرضه این محصول، اپل یک تبلت دیگر به نام MessagePad 1993 را معرفی کرده بود. این تبلت از قلم لمسی استفاده می کرد و ویژگی هایی از جمله تشخیص دست خط را فراهم می کرد، اما متأسفانه به موفقیتی چشمگیر دست نیافت.

MessagePad 1993

 

ساخت اولین آیپد، ۱۰ سال طول کشید

در سال ۱۹۹۸، با خروج MessagePad از بازار، راه برای نسل بعدی محصولات اپل، از جمله آیفون و آیپد، هموار شد.آیفون در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و به سرعت به یکی از محصولات موفق ترین شرکت فناوری کوپرتینویی تبدیل شد. سپس، گزارش هایی درباره ی معرفی دستگاه جدید این شرکت منتشر شد.در تاریخ ۲۷ ژانویه ی ۲۰۱۰ (۷ بهمن ۱۳۸۸)، استیو جابز سرانجام ایپد را معرفی کرد. این دستگاه به طور کامل جدید، توانایی محاسباتی شبیه کامپیوتر را با قابلیت حمل گوشی های هوشمند به طور همزمان ارائه می داد.آیپد اولین نسل خود را با تراشه ی A4 مجهز کرد و تجربه ی کاربرپسند مشابه گوشی های اپل را ارائه داد. این محصول از نمایشگر ۹٫۷ اینچی بهره می برد و به لطف GPS داخلی و پشتیبانی از سیم کارت، به میزان چشمگیری بهتر از MessagePad بود.به گفته ی XDA Developers، اولین نسل ای پد به اندازه ی لپ تاپ های معمولی قدرتمند نبود و هدف آن افراد عادی بودند؛ افرادی که به دنبال دستگاهی ساده برای مرور وب، بررسی ایمیل و انجام کارهای ساده ی روزمره بودند.

اولین آیپد

پیشرفت های جدید در آیپد همچنان ادامه دارد

بدون شک، آیپد یک محصول انقلابی بود، با این حال مشکلات خاص خود را نیز داشت که از جمله آن ها می توان به عدم وجود دوربین و کمبود قابلیت های چندوظیفگی اشاره کرد.اپل پس از موفقیت اولین نسل آیپد، در سال ۲۰۱۱ نسل دوم این تبلت را معرفی کرد. آیپد جدیدتر از هر نظر بهتر از نسل قبل بود، با پردازنده ی سریع تر و فضای ذخیره سازی بیشتر. این محصول همچنین دارای بدنه ی باریک تر و وزن کمتری بود.

سیستم عامل تبلت ها نیز در طول سال های گذشته تغییراتی را تجربه کرده است. اولین نسل آیپد از iPhoneOS 3.2 استفاده می کرد که پس از انتشار به iOS 4، تغییر نام یافت. آیپد به مرور زمان ویژگی های جدیدی را دریافت کرد و این موجب نیاز به سیستم عامل متفاوت نسبت به سیستم عامل آیفون و آیپاد تاچ شد. اپل در نهایت در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲ مهر ۱۳۹۸) سیستم عامل iPadOS 13 را برای تبلت های پرچمدارش منتشر کرد.

اکنون، پس از ۱۴ سال از زمان معرفی اولین نسل آی پد، اپل تمرکز اصلی خود را بر روی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو گذاشته و به دنبال توسعه بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است؛ با این حال، فرآیند توسعه ی مدل های جدید آیپد همچنان ادامه دارد و آی پد همواره یکی از بهترین تبلت های بازار باقی می ماند.

Apple iPad Pro 12.9 2022

مشخصات آیپد پرو ۱۲٫۹ اپل نسخه ۲۰۲۲

ابعاد نمایشگر: ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۴۸×۲۷۳۲ پیکسل
دوربین: ۱۲/۱۰ مگاپیکسل سلفی ۱۲ مگاپیکسل
حافظه: ۸/۱۶ گیگابایت رم Apple M2
باتری: ۱۰۷۵۸ میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری