عملکرد مشابه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازی‌ها

عملکرد مشابه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازی ها اخیراً نتایج بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده بود که از برتری تراشه متعلق به شرکت کوالکام خبر می داد؛ اما به نظر می رسد که این دو تراشه در تجربه بازی ها عملکرد یکسانی دارند. کانال یوتوب NL […]

Rate this post

عملکرد مشابه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازی ها

اخیراً نتایج بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده بود که از برتری تراشه متعلق به شرکت کوالکام خبر می داد؛ اما به نظر می رسد که این دو تراشه در تجربه بازی ها عملکرد یکسانی دارند. کانال یوتوب NL Tech، گلکسی S24 اولترا با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در کنار گلکسی S24 پلاس مجهز به اگزینوس ۲۴۰۰ قرار داده و عملکرد پرچمداران جدید کره ای ها در تجربه بازی ها را مقایسه کرده است.
دو گوشی سامسونگ با بازی هایی ازجمله Genshin Impact ،PUBG Mobile ،Mobile Legends و Fortnite آزمایش شده و عملکرد مشابهی داشته اند. در Genshin Impact، دو تراشه بازی را به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کردند و در PUBG Mobile با تنظیمات گرافیکی Smooth، این میزان به ۹۰ فریم بر ثانیه می رسد. بازی فورتنایت را نیز هر دو دستگاه با نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا کرده اند که البته این میزان گاهی اوقات در حین مبارزات تا ۷۰ فریم بر ثانیه نیز کاهش پیدا کرد.

مقایسه عملکرد پردازنده های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳

تکنولوژی NL تنها در دو بازی Call of Duty: Mobile و War Thunder تفاوت قابل توجهی را مشاهده نموده است. در بازی اول، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 موفق به ارائه نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه شده است، در حالی که این میزان برای پردازنده Exynos 2400 به ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. از سوی دیگر، Exynos 2400 در War Thunder عملکرد بهتری از خود نشان داده و نرخ تقریبی ۱۰۰ فریم بر ثانیه را ارائه کرده است، در حالی که برای تراشه Snapdragon این میزان به ۴۰ فریم بر ثانیه کاهش یافته است.

نکته قابل توجه این است که بازی War Thunder دارای قابلیت رهگیری پرتو است؛ بنابراین این نتایج نشان می دهد که پردازنده گرافیکی Xclipse 940 Exynos در مدیریت رهگیری پرتو عملکرد بهتری دارد.

یک یوتیوبر به صورت جداگانه اقدام به آزمایش دو گوشی گلکسی S24 پلاس با پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ و گلکسی S24 الترا با پردازنده اسنپدراگون نمود. این آزمایشات شامل اجرای چندین بازی سخت بوده اند و از ابزارهای Game Booster سامسونگ به همراه تنظیم “Alternate game performance management” برای بهبود عملکرد با توجه به مدیریت بهینه گرمایش استفاده شده است.

نتیجه تست بازی ها بر اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳

بازی Genshin Impact: هر دو تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه ثابت بودند و توانایی خود را در مدیریت بازی های سنگین نیز اثبات کردند. با این حال، ما شاهد افزایش دما به شدت محسوس بودیم. با در نظر گرفتن اینکه Genshin Impact به عنوان یکی از سنگین ترین بازی های موجود برای گوشی های هوشمند شناخته می شود، این موضوع اصلاً تعجب آور نیست.

بازی PUBG Mobile: هر دو چیپ اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری گلکسی S24 توانستند به نرخ ۹۰ فریم برثانیه دست یابند. اما این دستاورد فقط به تنظیمات گرافیکی Smooth محدود می شود. با تغییر تنظیمات، بالاترین نرخ فریم موجود برای S24 الترا و اگزینوس S24 پلاس ۶۰ فریم برثانیه بود. این بدان معناست که سامسونگ همچنان باید این تراشه ها را برای عملکرد بهتر با PUBG Mobile تنظیم کند.

بازی PUBG New State: برای New State، هر دو گوشی از نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کنند. یک گزینه گرافیکی به نام Extreme وجود دارد، اما در هیچ یک از گوشی ها فعال نمی شود. به عبارت دیگر، هنوز از طریق به روزرسانی های نرم افزاری، فرصت بهبود و بهینه سازی و عملکرد بهتر بازی بر اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود دارد.

بازی Call of Duty: گلکسی S24 الترا با استفاده از تراشه اسنپدراگون و ویژگی Super Resolution، با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه دست یافت. در عین حال، مدل S24+ با استفاده از تراشه اگزینوس، در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه متوقف گردید.

Mobile Legends : بازی سختی نیست، بنابراین هر دو گوشی آن را با سرعت ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کردند.

Fortnite :هر دو تراشه در مبارزات به ۷۰ فریم درثانیه دست یافتند، اما در غیر این حالت با سرعت ۹۰ فریم درثانیه مناسب کار می کردند

War Thunder: با تعجب فراوان، مشخص شد که گوشی اگزینوس S24 پلاس نسبت به اسنپدراگون S24 الترا در اجرای بازی عملکرد بهتری از خود نشان داده است. هر دو تراشه با نرخ ۱۰۰ فریم در ثانیه شروع به اجرا کردند، اما تراشه اسنپدراگون به سرعت ۴۰ فریم در ثانیه کاهش یافت.

بطور کلی، اگزینوس ۲۴۰۰ عملکرد شگفت انگیزی در بازی ارائه داده است. این دستگاه نه تنها با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ همگام بوده، بلکه حتی در بازی War Thunder نیز از آن بهتر عمل کرده است. این نشان می دهد که کاربران گلکسی S24 به اطمینان می توانند که گوشی آنها در بازی ها به طور موثری عمل خواهد کرد.

همچنین، لازم به ذکر است که این آزمایشات بر روی سخت افزار پیش تولید انجام شده است، بنابراین با انتشار بهینه سازی های بیشتر از سوی سامسونگ، امکان بهبودات بیشتری وجود دارد. با پشتیبانی از FSR که به طور بالقوه عملکرد را بهبود می بخشد، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ می تواند به یک گزینه عالی برای تجربه بازی تبدیل شود.