چگونه تمام حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود را پاک کنیم؟

چگونه تمام حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود را پاک کنیم؟ بیشتر شبکه‌های اجتماعی بزرگ امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این امکان در سرویس‌های مختلف با درجه‌های مختلفی از آسانی قابل دسترسی است، به طوری که در برخی از سرویس‌ها حذف حساب کاربری به سادگی انجام […]

Rate this post

چگونه تمام حساب های کاربری شبکه های اجتماعی خود را پاک کنیم؟

بیشتر شبکه‌های اجتماعی بزرگ امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این امکان در سرویس‌های مختلف با درجه‌های مختلفی از آسانی قابل دسترسی است، به طوری که در برخی از سرویس‌ها حذف حساب کاربری به سادگی انجام می‌شود، در حالی که در دیگران ممکن است مراحل بیشتری را نیاز داشته باشد.

وب‌سایت BackgroundChecks.org دارای یک بخش است که به کمک آن می‌توانید میزان پیچیدگی روش‌های حذف حساب کاربری را در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مختلف مشاهده کنید. همچنین، وب‌سایت JustDeleteMe اطلاعاتی در مورد روش‌های حذف حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی از طریق کانال‌های رسمی این وب‌سایت ارائه می‌دهد.

ارتقا امنیت اکانت ها در واتس اپ با استفاده از فناوری Passkey را می توانید در اینجا بخوانید

فیسبوک

شبکه‌های اجتماعی برای نظارت بر هر محتوایی که به اشتراک می‌گذارید بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال، فیسبوک تمام محتوایی که شما پست کرده‌اید، را ثبت و نگه‌داری می‌کند. در این مورد، این سرویس دو گزینه برای شما فراهم کرده است: غیرفعال کردن یا حذف کردن حساب کاربری.

همان‌طور که از نام این دو روش پیدا می‌شود، اولین گزینه غیرفعال کردن حساب کاربری است و از نظر فنی به معنای حذف کردن حساب کاربری نمی‌باشد. در واقع، با غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک خود، در آینده می‌توانید اطلاعات ثبت‌شده در پروفایلتان را بازیابی کنید. این به این معناست که داده‌های مربوط به شما همچنان توسط فیسبوک نگه‌داری می‌شوند.

غیرفعال کردن حساب کاربری منجر به غیرفعال شدن پروفایل شما می‌شود و در این حالت، نام، تصاویر و تمامی پست‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید از فیسبوک حذف می‌شوند. همچنین، سایر کاربران نمی‌توانند با جستجوی نام شما به پروفایلتان دسترسی پیدا کنند. واجد ذکر است که نام شما در پست‌های سایر کاربران همچنان باقی می‌ماند و پیام‌هایی که برای دیگران ارسال کرده‌اید احتمالاً همچنان توسط دریافت‌کنندگان این پیام‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

اما گزینه دومی که فیسبوک ارائه می‌دهد، حذف کامل حساب کاربری است. با انجام این عمل، تمامی اطلاعات شما به‌طور کامل از فیسبوک حذف خواهد شد و امکان بازیابی آن‌ها وجود نخواهد داشت. برای انجام این کار، باید درخواست حذف کامل حساب کاربری را از طریق سایت راهنمای فیسبوک ثبت کنید.

توییتر

فرآیند حذف حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به فیسبوک آسان‌تر و قطعاً سریع‌تر است. برای انجام این کار، کاربران می‌توانند به بخش تنظیمات حساب کاربری خود در توییتر مراجعه کرده و درخواست حذف اکانت خود را ثبت کنند.هنگامی که درخواست حذف اکانت توییتر خود را ثبت می‌کنید، این شبکه اجتماعی برای تأیید این عملیات یک تأییدیه نهایی از شما خواهد گرفت و همچنین اطلاعات مختصری در مورد این فرآیند به شما ارائه خواهد کرد. با توجه به اعلام توییتر، پس از حذف حساب کاربری، داده‌های شما تنها تا ۳۰ روز نگه‌داری می‌شوند. در این بازه زمانی، کاربران قادرند حساب کاربری خود را بازیابی کنند، که این اقدام توسط بسیاری از افراد مشهور به دفعات انجام شده است. پس از گذشت دوره ۳۰ روزه، اطلاعات حساب کاربری شما به‌طور کامل و بدون امکان بازیابی از توییتر حذف می‌شوند.

اینستاگرام

اینستاگرام همانند فیسبوک، امکان غیرفعال کردن یا حذف کامل حساب کاربری را برای افراد فراهم می‌کند. برای غیرفعال کردن حساب کاربری خود در اینستاگرام، می‌توانید به بخش ویرایش پروفایل در منوی تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید. اما برای حذف کامل حساب کاربری اینستاگرام، باید به صفحه مخصوص حذف اکانت در این شبکه اجتماعی مراجعه نمایید.

گوگل پلاس

گوگل پلاس اکنون محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان نمی‌باشد، اما هنوز تعداد زیادی از افراد در این سرویس ثبت نام کرده‌اند. برای حذف حساب کاربری در این شبکه اجتماعی، می‌توانید به بخش تنظیمات اکانت خود مراجعه کنید.
همچنین به دلیل اتصال گوگل پلاس به بسیاری از سرویس‌های دیگر کمپانی گوگل، حذف حساب کاربری در گوگل پلاس به معنای حذف کامل داده‌های شما نیست. به عبارت دیگر، برای حذف کامل حساب کاربری خود باید به‌صورت جداگانه به هر یک از این سرویس‌ها مراجعه کرده و حساب کاربری مخصوص هر کدام را حذف نمایید. به عنوان مثال، با حذف اکانت گوگل پلاس، تصاویری که به اشتراک گذاشته‌اید حذف نخواهند شد، و برای انجام این کار باید به سرویس پیکاسا مراجعه کنید.