معرفی بهترین برنامه های اسکنر موبایل

با برنامه اسکن عکس های قدیمی می توانید برای داشتن فایل عکس ها در گوشی موبایل به راحتی استفاده کنید. برنامه اسکن نوشته های عکس برای داشتن متن داخل عکس به شککل یک فایل متنی قابل استفاده است.
Rate this post

معرفی بهترین برنامه برای اسکن با کیفیت بالا

با استفاده از برنامه های اسکنر موبایل عکس و اسناد، قادر خواهید بود تصاویر و مدارک مورد نیاز خود را با کیفیتی بالا در زمان کوتاهی اسکن کنید. در این مقاله، به بررسی بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت تا شما را در انتخاب بهترین ابزار کمک کنیم. همراه ما باشید تا جدیدترین برنامه‌های اسکنر را برای گوشی‌های اندروید و آیفون در سال ۲۰۲۳ معرفی کنیم.گاهی هم ممکن است عکس یا ویدئو از گوشی موبایل شما حذف شود که می توانید با بهترین نرم‌افزار بازیابی تصویر و ویدئو فایل ها را بازگردانی کنید.

برنامه های اسکنر موبایل iScanner

برنامه اسکن موبایل iScanner

اگر به دنبال بهترین برنامه های اسکنر موبایل هستید، می‌توانید به برنامه iScanner مراجعه کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به راحتی انواع عکس، اسناد و متن را اسکن کرده و به فرمت‌های مختلف مانند txt، pdf و jpg تبدیل کنید. پس از تبدیل اسناد به PDF، شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را ویرایش کنید. علاوه بر این، می‌توانید امضای دیجیتالی را به اسناد اضافه کنید که یکی از مزایای این برنامه است. یکی از ویژگی‌هایی که این برنامه را محبوب کرده است، قابلیت شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. همچنین برای دانشجویان یا دانش آموزان، این برنامه می‌تواند مفید باشد زیرا می‌توانند مسائل ریاضی خود را اسکن کرده و در سایت‌های دیگر جستجو کنند.

ویژگی های مثبت iScanner

امکان شمارش اشیا با استفاده از دوربین
قابلیت قفل گذاری روی اسناد مهم
امکان اسکن و استخراج مسائل ریاضی

اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس لنز

یکی از برنامه‌های برتر که باید با آن آشنا شوید، برنامه های اسکنر موبایل Microsoft Office Lens است. این برنامه قابل استفاده بر روی گوشی‌های اندروید و iOS می‌باشد.

اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس لنز

با استفاده از این برنامه های اسکنر موبایل، شما می‌توانید یک نسخه دیجیتال از تمامی اسناد مورد نیاز خود را در گوشی همراه خود داشته باشید. این برنامه از تکنولوژی OCR استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد حتی نوشته‌های روی تصاویر کوچک را با وضوح بالا اسکن کنید.

Microsoft Office Lens به شما اجازه می‌دهد تصاویر و نوشته‌های مختلفی که اسکن کرده‌اید را در فرمت‌ها و قالب‌های مختلفی مانند PDF یا PowerPoint ذخیره کنید. این برنامه بدون شک یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای دستگاه‌های همراه است که می‌توانید آن را دانلود و استفاده کنید.

ویژگی های مثبت Microsoft office lens

پشتیبانی از OCR
تغییر فرمت اسناد
تشخیص خودکار لبه ها
قابلیت اسکن یادداشت های دست‌نویس، نمودارها و …

اسکنر موبایل PhotoScan

اسکنر موبایل PhotoScan

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب در لیست بهترین برنامه‌های اسکن عکس برای دستگاه‌های اندروید و iOS، فوتو اسکن است که توسط گوگل تولید شده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد با سادگی و با کیفیت بالا تصاویر چاپی را اسکن کنید، به گونه‌ای که هیچ جزییاتی از عکس از دست نمی‌رود و تصویری بسیار با کیفیت ارائه می‌شود. همچنین، فوتو اسکن به خوبی لبه‌های عکس را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را از سطوح دیگر جدا می‌کند. این برنامه تنها برای اسکن عکس مناسب بوده و امکان اسکن چیزهای دیگر را ندارد.

ویژگی های مثبت PhotoScan

عملکرد فوق‌العاده در اسکن تصاویر چاپی
تشخیص عالی لبه ها
وضوح بالا و حفظ تمام جزئیات

اسکنر موبایل Adobe Scan

اگر به دنبال بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید هستید، یکی از بهترین انتخاب‌ها اسکنر Adobe Scan است. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است و به عبارتی می‌توان آن را یک برنامه کاربرپسند دانست.

اسکنر موبایل Adobe Scan

اپلیکیشن Adobe Scan قادر است هر نوع عکس یا سندی را اسکن کند. این برنامه از تکنولوژی OCR نیز پشتیبانی می‌کند و به واسطه آن، خروجی تصاویر با کیفیت بالا تولید می‌شود. از دیگر ویژگی‌های OCR این برنامه می‌توان به تنظیم رنگ‌ها، برش یا کراپ کردن تصاویر و همچنین ویرایش اشاره کرد.

با استفاده از این برنامه های اسکنر موبایل، شما قادر خواهید بود فایل را در هر فرمتی که بخواهید ذخیره کنید. اگر نسخه پریمیوم آن را فعال کنید، شما به ۲۰ گیگابایت فضای ابری اختصاصی برای ذخیره سازی دسترسی خواهید داشت.

 

ویژگی های مثبت Adobe Scan

تشخیص خودکار نوع اسناد
کاهش حجم فایل های اسکن شده
تبدیل عکس به متن (OCR)

برنامه اسکنر CamScanner

برنامه اسکنر CamScanner

CamScanner یکی از برنامه‌های محبوب و با امتیاز بالا برای استفاده در دستگاه‌های همراه است. این اپلیکیشن قادر است هرگونه عکس یا نوشته‌ای را اسکن کند و حتی کیفیت آن‌ها را بهبود بخشد تا خروجی با کیفیتی تولید شود. شما می‌توانید فایل‌ها را با هر فرمتی که بخواهید مانند پی دی اف، JPEG و سایر فرمت‌های موجود، ذخیره کنید و یا آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید.

ویژگی های مثبت CamScanner

پشتیبانی از OCR
اسکن کلیه تصاویر از جمله کارت ویزیت و نوشته های روی تخته
قابلیت تغییر فرمت

اسکنر موبایل Evernote Scannable

اگر شما یک آیفون دارید و به دنبال یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل هستید، این برنامه را از دست ندهید! این اسکنر قادر است هر چیزی را با بالاترین وضوح اسکن کند.

اسکنر موبایل Evernote Scannable

ویژگی‌های این اسکنر شامل ردیابی هوشمند لبه‌ها، قابلیت تغییر فرمت و امکان اشتراک‌گذاری است. اگر از کاربران لینکدین هستید، باید بدانید که این برنامه قادر است به پروفایل شما وصل شده و اطلاعاتی که روی کارت‌های ویزیت نوشته شده را اسکن و با مخاطبان شما به اشتراک بگذارد. اما لازم به ذکر است که این برنامه فاقد قابلیت OCR است، که ممکن است این امر را به عنوان یک نقطه ضعف در نظر بگیرید.

ویژگی های مثبت Evernote Scanner

گزینه‌ای عالی برای آیفون
قابلیت تغییر فرمت
قابلیت اسکن انواع تصاویر با وضوح بالا

اپلیکیشن اسکنر آیفون Scanner Pro

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، یکی از بهترین گزینه‌های برنامه های اسکنر موبایل که می‌توانید انتخاب کنید، اسکنر پرو است. این اسکنر به شما اجازه می‌دهد انواع اسناد و سایر موارد را اسکن کنید و سپس آن‌ها را از طریق سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، iCloud و دیگر سرویس‌ها به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن اسکنر آیفون Scanner Pro

این برنامه حتی قادر است عکس‌های با کیفیت پایین را به خروجی با کیفیت تبدیل کند. از فناوری OCR نیز برای تشخیص متن در تصاویر استفاده می‌کند و با انجام چند خرید درون برنامه‌ای، امکانات مختلفی برای شما فعال می‌شود؛ به عنوان مثال، شما می‌توانید واترمارک‌ها را از تصاویر حذف کنید.

ویژگی های مثبت Scanner Pro

قابلیت اسکن انواع تصاویر و اشتراک گذاری آن‌ها
پشتیبانی از OCR
دسترسی به قابلیت‌های متنوع با خریدهای درون برنامه‌ای

برنامه اسکن SwiftScan

برنامه اسکن SwiftScan

می‌توانید این اسکنر را برای اسکن تصاویر مختلف استفاده کرده و آن‌ها را با فرمت JPG ذخیره کنید. قبلاً این برنامه با نام ScanBot در دسترس بود و هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای آیفون قابل استفاده بود. اما در حال حاضر تغییر نام داده است. فیلترهای متنوعی که در آن وجود دارد، امکان تغییر رنگ تصاویر را برای شما فراهم می‌آورد. این برنامه از فناوری OCR یا قابلیت تبدیل عکس به متن پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های مثبت SwiftScan

داشتن فیلترهای مختلف برای تغییر رنگ فایل اسکن شده
پشتیبانی از OCR
قابلیت تشخیص خودکار لبه ها

اسکنر عکس Photomyne

اسکنر عکس Photomyne

این برنامه همچنین همانند بیشتر مدل‌های دیگری که تا به حال برای بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای موبایل معرفی کرده‌ایم، با تمامی سیستم‌های عامل سازگار است. با اینکه رایگان است، استفاده از آن بسیار ساده است.

اسکنر عکس Photomyne

این برنامه قابلیت اسکن گروهی تصاویر را نیز دارد و حتی می‌توانید با کمک آن نگاتیوهای قدیمی را هم اسکن کنید تا خروجی باکیفیتی دریافت کنید. بهتر است این برنامه را فقط برای عکس‌ها استفاده کنید و ممکن است آن را به عنوان بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا در نظر بگیرید، اما نه برای اسکن اسناد و مدارک.

ویژگی های مثبت Photomyne

قابلیت اسکن تصاویر با بالاترین کیفیت
قابلیت اسکن نگاتیوها و فیلم‌های قدیمی

نتیجه

استفاده از برنامه های اسکنر موبایل به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت اسناد و تصاویر مورد نیاز خود را اسکن کنید. با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد اسکنرهای موبایل نیز بهبود یافته و تصاویر با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند. با استفاده از یک اسکنر موبایل عالی، شما دیگر نیازی به چاپ بسیاری از اسناد نخواهید داشت و همیشه به فایل‌های مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت.

در این مقاله، بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای دستگاه‌های اندروید و iOS را معرفی کرده‌ایم تا شما بتوانید گزینه‌ای مناسب را به سادگی انتخاب و استفاده کنید. اگر اسکنرهای دیگری را می‌شناسید که ارزش اشاره به آن‌ها را دارند و در این مقاله مورد ذکر نشده‌اند، لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.