بررسی عالی‌ترین اپلیکیشن پخش موسیقی برای اندروید

بررسی عالی‌ترین اپلیکیشن پخش موسیقی برای اندروید موسیقی، عنصری غیرقابل تفکیک از وجود بشریت است که از آغاز هستی، به دنبال ساختن ملودی‌های فریبنده بوده‌ایم تا احساساتمان را با آنها تغییر دهیم. در عصر حاضر، تلفن‌های هوشمند به ابزاری ضروری برای برآورده ساختن نیازهای گوناگون ما تبدیل شده‌اند، و موسیقی نیز غالباً از طریق این […]

Rate this post

بررسی عالی‌ترین اپلیکیشن پخش موسیقی برای اندروید

موسیقی، عنصری غیرقابل تفکیک از وجود بشریت است که از آغاز هستی، به دنبال ساختن ملودی‌های فریبنده بوده‌ایم تا احساساتمان را با آنها تغییر دهیم. در عصر حاضر، تلفن‌های هوشمند به ابزاری ضروری برای برآورده ساختن نیازهای گوناگون ما تبدیل شده‌اند، و موسیقی نیز غالباً از طریق این دستگاه‌ها پخش می‌شود. به همین خاطر، داشتن یک برنامه پخش موسیقی مناسب در تلفن خود بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم مجموعه‌ای از بهترین قطعات موسیقی را مرتب و گوش دهیم، به ویژه بر روی تلفن‌های سامسونگ که بطور پیش‌فرض فاقد برنامه پخش موسیقی هستند و نیازمند نصب این نرم‌افزارها هستیم.

این مقاله به اکتشاف بهترین اپلیکیشن‌های پخش موسیقی برای دستگاه‌های اندرویدی می‌پردازد و در ادامه، بهترین پلتفرم‌های استریم و دانلود موسیقی را به شما معرفی می‌کند. بنابراین، اگر شما هم عادت دارید که بیشتر وقت‌ها از طریق گوشی اندرویدی خود به موسیقی گوش دهید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این نوشتار، همراه وبلاگ تکمیت باشید.

ارائه اپلیکیشن‌های برتر پخش موسیقی برای اندروید

در این قسمت، ما اپلیکیشن‌های برجسته پخش موزیک مخصوص اندروید را به شما نشان می‌دهیم تا از این طریق، گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان روی تلفن همراه‌تان آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

اپلیکیشن Double Twist

Double Twist، یک اپلیکیشن پخش موسیقی با کارایی بالا است که برای دستگاه‌های اندروید طراحی شده است و تنوع وسیعی از قابلیت‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود، این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا با استفاده از تم‌های مختلف، تجربه شخصی‌سازی شده‌ای داشته باشید. Double Twist همچنین دارای یک اکولایزر ده بانده است که امکان تنظیم دقیق خروجی صوتی را بر اساس سلیقه شما فراهم می‌کند. از ویژگی‌های برجسته این اپ می‌توان به پشتیبانی از فرمت‌های صوتی متنوع نظیر FLAC، ALAC، MP3 و AAC، پشتیبانی از AirPlay، پشتیبانی از Android Wear و Android Auto اشاره کرد. در کل، Double Twist یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های پخش موسیقی است، هرچند که دسترسی به برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر آن نیازمند اشتراک ویژه است.

اپلیکیشن AIMP

AIMP یک اپلیکیشن پخش موسیقی برتر برای اندروید است که پشتیبانی از فرمت‌های رایج صوتی مانند MP3، MP4 و FLAC را ارائه می‌دهد. این اپ دارای یک طراحی ساده و مینیمال است و امکانات متعددی برای شخصی‌سازی، از جمله تغییر تم، را فراهم می‌کند.

رابط کاربری آن بسیار ساده و قابل فهم است، که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی با بخش‌های مختلف آن کار کنند. علاوه بر این، AIMP دارای اکولایزری مفید است که اجازه می‌دهد تا افکت‌های صوتی پیش‌فرض را استفاده کنید یا اگر دانش کافی دارید، خودتان تنظیمات صدای ایده‌آل را ایجاد کنید.

 BlackPlayer EX

بی‌تردید، از جمله ارزشمندترین پخش‌کننده‌های موسیقی برای سیستم عامل اندروید است. امکان دریافت این نرم‌افزار به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی وجود دارد، اما برای بهره‌مندی از ویژگی‌ها و امکانات افزوده‌ای که در نسخه پرداخت‌شده و تغییر یافته آن قرار دارد، می‌توانید این نسخه را از وب‌سایت‌های محلی تهیه و نصب نمایید.

این برنامه این قابلیت را به کاربر می‌دهد که بتواند تب‌ها را شخصی‌سازی کرده، و تنها تب‌هایی که به آنها نیاز دارد را در قسمت بالایی صفحه خود قرار دهد. علاوه بر این، کاربر می‌تواند ظاهر برنامه را تغییر دهد و آن را به رنگ‌های سفید یا سیاه درآورد.

این اپلیکیشن همچنین دارای یک اکولایزر قوی است که قادر است فایل‌های موسیقی جدیدی که به تازگی دانلود یا به دستگاه اضافه شده‌اند را به سرعت شناسایی کرده و آن‌ها را در میان فایل‌های موجود طبقه‌بندی نماید.

برنامه MediaMonkey،

در مورد  این نرم‌افزار نیز مانند دیگر برنامه‌هایی که پیشتر به آنها اشاره شد، دارای یک طراحی عالی است و کاربران می‌توانند با استفاده از اکولایزر آن به موسیقی مورد علاقه خود با کیفیت بالاتری گوش فرا دهند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه امکان همگام‌سازی موسیقی‌های موجود روی گوشی و کامپیوتر از طریق وای-فای است، به این ترتیب که مثلاً قادر است آهنگ‌هایی که روی لپ‌تاپ شما هستند را فقط از طریق وای-فای به دستگاه اندرویدی شما انتقال دهد.

علاوه بر امکان همگام‌سازی بی‌سیم، این موزیک پلیر به شما اجازه می‌دهد که موسیقی‌ها را از طریق کابل، به روشی شبیه به iTunes اپل، به دستگاه خود انتقال دهید. به خاطر داشتن چنین ویژگی‌های کاربرپسندی، این پلیر را در زمره برترین‌ها قرار می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه‌مند هستید، آن را دانلود و نصب نمایید.

دسترسی به نسخه مجانی آن از طریق فروشگاه گوگل پلی امکان‌پذیر است، در حالی که برای دسترسی به نسخه پولی و تغییر یافته، باید به جستجو در وب‌سایت‌های داخلی مبادرت ورزید.

برنامه Musicolet

Musicolet، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال پلیری سبک و کم حجم برای گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود بدون هیچ گونه تبلیغاتی هستند و نیازی به ویژگی‌های پیچیده ندارند.

این برنامه با رابط کاربری فوق‌العاده ساده خود، از قابلیت‌هایی چون نمایش متن آهنگ، ویجت‌های متنوع، اکولایزر، امکان ایجاد چندین لیست پخش و دیگر ویژگی‌های مفید پشتیبانی می‌کند، ضمن اینکه فضای کمی را در گوشی اشغال می‌کند.

این برنامه را می‌توانید به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی تهیه کنید.

برنامه Audify Music Player

Audify Music Player نیز یکی از پلیرهای موزیک مطلوب برای اندروید است که با طراحی ساده و دلنشین خود، امکانات و ویژگی‌های کاربردی را ارائه می‌دهد. یکی از جذابیت‌های این برنامه این است که با انتخاب گزینه متن آهنگ در پایین صفحه، متن مورد نظر بلافاصله برای شما نمایان می‌شود، بنابراین نیازی به جستجوی آنلاین برای یافتن متن آهنگ‌ها نخواهید داشت.

این برنامه را می‌توانید به صورت مجانی از گوگل پلی دریافت کنید، اما برای بهره‌برداری از نسخه کامل و پرداختنی، باید به دانلود آن از وب‌سایت‌های خارجی اقدام کنید.

برنامه Musixmatch

و اما به آخرین پلیر موزیک اندرویدی می‌رسیم که به خاطر قابلیت نمایش متن آهنگ‌های در حال پخش شهرت دارد، متونی که گاه به چندین زبان ترجمه شده‌اند و برای کاربران قابل دسترس هستند. از ویژگی‌های قابل توجه آن، تعداد زیاد ترجمه‌های فارسی است که به شما امکان می‌دهد ترجمه‌ها را لحظه به لحظه دنبال کنید و از این طریق در بهبود دانش زبان خود بهره‌برداری کنید.

با انتخاب یک آهنگ، برنامه فوراً متن و ترجمه انتخابی را نمایش می‌دهد، و با کلیک بر دایره زرد رنگ، تمامی ترجمه‌های موجود برای آن آهنگ به همراه درصد ترجمه ارائه شده، قابل مشاهده خواهد بود.

برنامه‌های دانلود موسیقی

صرف نظر از اینکه شما به دنبال برنامه‌ای برای دانلود آهنگ‌های ایرانی یا خارجی هستید، تعدادی اپلیکیشن موجود است که امکان گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان را به صورت آنلاین فراهم می‌آورند و اگر خواستید، قادر خواهید بود آهنگ‌ها را دانلود کرده و تنها در محیط همان برنامه به آن‌ها گوش فرادهید.

در اینجا چندین اپلیکیشن داخلی و بین‌المللی برای پخش آنلاین و دانلود موسیقی به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن Spotify

نیازی نیست نگران باشید که آیا برنامه دانلود موسیقی برای شنیدن آنلاین یا دانلود آهنگ‌ها را می‌خواهید، یا اینکه به دنبال موسیقی داخلی یا خارجی هستید؛ در هر حالت، اسپاتیفای بدون شک یکی از برترین اپلیکیشن‌های جهانی در این زمینه است.

این اپلیکیشن دارای گستره‌ای وسیع از آهنگ‌ها و هنرمندان مختلف است که به شما امکان می‌دهد آهنگ مورد نظرتان را در هر ژانری بیابید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اسپاتیفای، شناخت ذائقه و سبک موسیقایی شما پس از مدتی و پیشنهاد آهنگ‌های جدید متناسب با این سلیقه است.

علاوه بر این، در اسپاتیفای می‌توانید بخش‌هایی را برای اهداف خاص مانند مطالعه پیدا کنید که مجموعه‌ای از آهنگ‌های آرامبخش را دربرمی‌گیرد. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ‌های دلخواه خود را دانلود کرده و به صورت آفلاین فقط درون برنامه به آن‌ها گوش دهید.

لطفاً آگاه باشید که دوره آزمایشی اسپاتیفای به مدت ۱۴ روز بدون هزینه است و پس از این دوره، برای ادامه استفاده نیاز به خرید اشتراک دارید. اگرچه نسخه‌های تغییر یافته‌ی اسپاتیفای موجود هستند، اما نمی‌توانید با استفاده از آن‌ها موسیقی دلخواه خود را دانلود کنید و بعلاوه، این نسخه‌ها به طور کلی کارایی پایینی دارند.

توصیه می‌شود برای خرید اشتراک این سرویس، از وب‌سایت‌های مورد اعتماد داخلی اقدام نمایید تا به جهان بی‌کران موسیقی در اسپاتیفای دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید این برنامه را از فروشگاه گوگل پلی بارگیری نمایید. تمامی روش های دانلود از یوتیوب در اینجا می توانید مشاهده کنید.

برنامه caltex music

گزینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا موسیقی‌های فارسی، به ویژه آثار قدیمی‌تر را پیدا کرده و هم به صورت آنلاین و هم آفلاین گوش دهید. این برنامه این امکان را فراهم می‌کند که موسیقی‌ها را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

علاوه بر این، caltex music شامل ویدئوهای موزیک نیز می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک اپلیکیشن برای دانلود ویدئوهای موزیک استفاده کرد. این برنامه دارای مجموعه‌ای وسیع و متنوع از آهنگ‌ها است، اما نمی‌تواند تمامی آهنگ‌ها و هنرمندان را پوشش دهد و در چنین مواردی، جستجو در دیگر برنامه‌ها توصیه می‌شود.

برای بارگیری برنامه caltex music می‌توانید به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کرده و آن را نصب نمایید.

برنامه موسیقی PMC

PMC music یکی از اپلیکیشن‌های موجود برای شنیدن و دانلود آهنگ‌های تازه محسوب می‌شود. این اپلیکیشن امکان دسترسی به ویدئوهای موزیک جدید را نیز فراهم می‌آورد. با وجودی که این برنامه از لحاظ ظاهری و بهینه‌سازی دچار نواقصی است، اما هنوز هم قابل استفاده است.

دانلود این اپلیکیشن از طریق گوگل پلی امکان‌پذیر است.

برنامه iromusic

برای دسترسی به موسیقی‌های ایرانی و بین‌المللی از طریق یک برنامه بومی و امکان پخش آنلاین و دانلود موسیقی، iromusic یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. این برنامه علاوه بر نسخه اندروید، برای ویندوز نیز موجود است، بنابراین می‌توانید با استفاده از لپ‌تاپ ویندوزی خود نیز به آن دسترسی داشته باشید.

برای دانلود اپلیکیشن iromusic به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

برنامه Radio Javan

رادیو جوان بهترین اپلیکیشن برای دسترسی به موسیقی خوانندگان متفاوت ایرانی به صورت آنلاین و دانلود آن‌ها است. این برنامه با بیش از ۱۰ میلیون دانلود در گوگل پلی، محبوبیت فراوانی دارد و نشان‌دهنده پذیرش و استقبال گسترده از آن می‌باشد.

در این نرم‌افزار، شما قادر خواهید بود به مجموعه‌ای از ترانه‌های هنرمندان ایرانی و بین‌المللی دست یابید و به آثار تازه به همراه ترانه‌های کلاسیک گوش فرادهید. امکان دسترسی به میکس‌های گوناگون از قابلیت‌های ممتاز این برنامه است که امکان انتخاب ترانه‌های مناسب برای انواع مناسبت‌ها را فراهم می‌آورد.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا موزیک ویدیوها و آهنگ‌هایی که در روند محبوبیت قرار دارند را ببینید و با هنرمندان کمتر شناخته شده آشنا شوید. دسترسی و دانلود این برنامه از طریق گوگل پلی به سهولت امکان‌پذیر است.

دانلود آهنگ و موزیک ویدیو

همانگونه که ملاحظه نمودید، دو شیوه اصلی برای استماع به موسیقی وجود دارد. روش اول، انتقال فایل‌های موسیقی مورد علاقه به گوشی اندرویدی یا دانلود آن‌ها از وب‌سایت‌های متفاوت و سپس گوش دادن به آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای پخش موسیقی است.

روش دوم، استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی است. با این حال، حتی پس از دانلود موسیقی در این برنامه‌ها، شما اجازه ندارید آهنگ‌ها را خارج از این برنامه‌ها گوش دهید. باید حتماً از طریق خود برنامه پخش موسیقی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

در اینجا به معرفی مختصری از نرم‌افزار مدیریت دانلود محبوب برای اندروید، یعنی ADM، می‌پردازیم تا با استفاده از این برنامه بتوانید به راحتی موسیقی‌ها و موزیک ویدیوهای دلخواه خود را از اینترنت دانلود نمایید.

چگونگی افزودن فایل دانلود به ADM

با استفاده از دکمه + که در پایین برنامه قرار دارد، می‌توانید فایل دانلودی خود را به برنامه اضافه نمایید. فرض کنید که در مرورگر گوگل کروم هستید و قصد دانلود یک ترانه از طریق ADM را دارید. کافیست بر روی لینک مورد نظر در کروم طولانی فشار

دهید و گزینه Copy link address را انتخاب نمایید.

به محض انجام این فرآیند، لینک دانلود به شکل متنی در گوشی شما ذخیره خواهد شد. سپس، وارد ADM شوید و دکمه + را فشار دهید. یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود که در قسمت بالای آن، قسمتی برای وارد کردن لینک وجود دارد. لینکی که کپی کرده‌اید را در این قسمت وارد کنید. برای این عمل، باید انگشت خود را روی این فضا نگه دارید تا گزینه‌ای برای چسباندن لینک ظاهر شود.

برای سهولت بیشتر، می‌توانید بر روی دکمه مستطیلی کوچک واقع در سمت راست این قسمت کلیک کرده و لینک را از آنجا انتخاب نمایید. پس از این مراحل، ADM نام فایل و حجم آن را برای شما نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید دانلود فایل فوراً آغاز شود، باید روی دکمه Start واقع در پایین سمت راست کلیک کنید. در صورتی که تمایل دارید فایل برای دانلود در صف بماند و در لیست دانلودهای شما ذخیره گردد، گزینه ADD را در پایین سمت چپ انتخاب نمایید.

نمایش سرعت دانلود و زمان باقیمانده برای دانلود کامل فایل

هنگامی که دانلود یک فایل آغاز می‌شود، سرعت دانلود در مرکز نوار آن فایل نمایش داده می‌شود و بر اساس همین سرعت، برنامه زمان باقیمانده برای دانلود کامل فایل را در سمت راست نوار به شما اعلام می‌کند. در قسمت چپ این نوار، حجم فایل دانلود شده به همراه حجم کلی فایل آورده شده و با پیشرفت دانلود، این نوار به تدریج به رنگ سبز پر می‌شود تا کاملاً پر شود و نشان دهد که فایل به طور کامل دانلود شده است. با مراجعه به لیست فایل‌های دانلود شده، می‌توانید زمان دانلود و میانگین سرعت دانلود را طی مدت زمان دانلود مشاهده کنید.

به محض انجام این فرآیند، لینک دانلود به شکل متنی در گوشی شما ذخیره خواهد شد. سپس، وارد ADM شوید و دکمه + را فشار دهید. یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود که در قسمت بالای آن، قسمتی برای وارد کردن لینک وجود دارد. لینکی که کپی کرده‌اید را در این قسمت وارد کنید. برای این عمل، باید انگشت خود را روی این فضا نگه دارید تا گزینه‌ای برای چسباندن لینک ظاهر شود.

برای سهولت بیشتر، می‌توانید بر روی دکمه مستطیلی کوچک واقع در سمت راست این قسمت کلیک کرده و لینک را از آنجا انتخاب نمایید. پس از این مراحل، ADM نام فایل و حجم آن را برای شما نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید دانلود فایل فوراً آغاز شود، باید روی دکمه Start واقع در پایین سمت راست کلیک کنید. در صورتی که تمایل دارید فایل برای دانلود در صف بماند و در لیست دانلودهای شما ذخیره گردد، گزینه ADD را در پایین سمت چپ انتخاب نمایید.

نمایش سرعت دانلود و زمان باقیمانده برای دانلود کامل فایل

هنگامی که دانلود یک فایل آغاز می‌شود، سرعت دانلود در مرکز نوار آن فایل نمایش داده می‌شود و بر اساس همین سرعت، برنامه زمان باقیمانده برای دانلود کامل فایل را در سمت راست نوار به شما اعلام می‌کند. در قسمت چپ این نوار، حجم فایل دانلود شده به همراه حجم کلی فایل آورده شده و با پیشرفت دانلود، این نوار به تدریج به رنگ سبز پر می‌شود تا کاملاً پر شود و نشان دهد که فایل به طور کامل دانلود شده است. با مراجعه به لیست فایل‌های دانلود شده، می‌توانید زمان دانلود و میانگین سرعت دانلود را طی مدت زمان دانلود مشاهده کنید.