Ubisoft به تازگی ابزار کمک کوررنگی خود Chroma را به صورت منبع باز منتشر کرد
Ubisoft به تازگی ابزار کمک کوررنگی خود Chroma را به صورت منبع باز منتشر کرد شرکت Ubisoft بهتازگی ابزار داخلی خود برای شبیهسازی و تشخیص مشکلات کوررنگی در بازیها را بهصورت متنباز (Open Source) منتشر کرده است. این ابزار با نام Chroma اکنون از طریق GitHub در دسترس توسعهدهندگان قرار دارد و بهعنوان یک راهحل […]
Ubisoft به تازگی ابزار کمک کوررنگی خود Chroma را به صورت منبع باز منتشر کرد
شرکت Ubisoft بهتازگی ابزار داخلی خود برای شبیهسازی و تشخیص مشکلات کوررنگی در بازیها را بهصورت متنباز (Open Source) منتشر کرده است. این ابزار با نام Chroma اکنون از طریق GitHub در دسترس توسعهدهندگان قرار دارد و بهعنوان یک راهحل جامع برای شناسایی مشکلات مرتبط با کوررنگی در بازیها معرفی شده است. انویدیا تولید تراشههای هوش مصنوعی و ابررایانهها را در آمریکا آغاز میکند.
Chroma چگونه کار میکند؟
Chroma با افزودن یک فیلتر تصویری بر روی نمایشگر بازی، انواع مختلف کوررنگی را شبیهسازی میکند. این ویژگی به تستکنندگان بازیها اجازه میدهد مشکلات مربوط به دسترسیپذیری (Accessibility) را در لحظه شناسایی کنند. این ابزار از الگوریتم Color Oracle استفاده کرده و با سیستمهای تکمانیتوره و دو مانیتوره نیز سازگار است. از دیگر امکانات آن میتوان به:
-
پشتیبانی از کلیدهای میانبر (Hotkeys)
-
رابط گرافیکی قابل تنظیم (Customizable Overlay)
-
بدون تأثیر منفی بر عملکرد بازی
اشاره کرد.
این ابزار برای چه کسانی است؟
Chroma برای بازیکنان نیست؛ بلکه برای توسعهدهندگان و طراحان بازیها طراحی شده است تا ببینند یک فرد کوررنگ چگونه تجربهی بصری بازی را درک میکند. این ابزار خودش مشکلی را برطرف نمیکند، اما بینش ارزشمندی برای رفع مشکلات قبل از عرضه نهایی بازی فراهم میکند.
روند رو به رشد دسترسیپذیری در صنعت گیم
Ubisoft تنها شرکتی نیست که روی ابزارهای دسترسیپذیری سرمایهگذاری میکند. پیش از این، شرکت EA نیز مجموعهای از پتنتهای مربوط به دسترسیپذیری، شامل فناوریهای مرتبط با حساسیت نوری و تشخیص گفتار را بهصورت متنباز منتشر کرده بود. این اقدامات نشان میدهد که دسترسیپذیری در حال تبدیل شدن به یک اولویت مهم در صنعت بازیسازی است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0