برای تعامل با سایر کاربران ایکس احتمالا باید سالانه ۱ دلار بپردازید

برای عضویت در ایکس (که پیشتر توییتر نام داشت) در کشورهای نیوزیلند و فیلیپین، کاربران باید هزینه سالانه 1 دلار پرداخت کنند. این شبکه اجتماعی معتقد است که این استراتژی می‌تواند به کاهش تعداد بات‌ها کمک کند. لازم به ذکر است که کاربرانی که فقط به قصد خواندن پست‌ها به این پلتفرم مراجعه کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند. اگر این سیاست در کشورهای دیگر اجرا شود، کاربران ایرانی جدید ایکس با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد و تنها امکان مشاهده پست‌ها را خواهند داشت.
Rate this post

پرداخت سالانه ۱ دلار برای کاربران ایکس

شبکه اجتماعی توییتر که به مدت ۱۷ سال با نام خودش شناخته می‌شد، تغییر نامی جذاب تحت عنوان “ایکس” (X) تجربه کرد. ایلان ماسک، مالک این شبکه، لوگوی توییتر را با پرنده آبی حذف کرد و به جای آن حرف “X” را به عنوان نماد جدید این شبکه معرفی کرد. این تغییر نام نشان از نوآوری و تغییرات جدید در اپلیکیشن محبوب توییتر دارد. توییتر (ایکس) اعلام کرده که به منظور کاهش فعالیت بات‌ها و دستکاری پلتفرم، یک طرح اشتراکی جدید را در دو کشور، نیوزیلند و فیلیپین، به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده است. این طرح اشتراکی تنها در نسخه وب ایکس اجرا می‌شود و کاربران جدید این دو کشور برای عضویت در این شبکه اجتماعی باید سالانه ۱ دلار هزینه پرداخت کنند. در این متن، جزئیات این طرح اشتراکی و دلایل اجرای آن بررسی می‌شوند.

جزئیات طرح اشتراکی اپلیکیشن ایکس

کاربران در نیوزیلند و فیلیپین برای پیوستن به شبکه اجتماعی ایکس باید سالانه ۱ دلار هزینه پرداخت کنند. این هزینه تنها از کاربرانی گرفته می‌شود که از طریق وب عضو شبکه اجتماعی ایکس می‌شوند و نه از اپلیکیشن موبایل آن. خواندن توییت‌ها (یا پست‌ها) همچنان رایگان باقی می‌ماند. امکان ری‌توییت، پاسخ به توییت‌ها و لایک‌کردن آن‌ها تنها در نسخه اشتراکی ممکن است.

دلایل اجرای طرح پرداخت هزینه اپلیکیشن ایکس

هدف اصلی ایکس از اجرای این طرح، کاهش فعالیت بات‌ها و دستکاری پلتفرم در شبکه اجتماعی است. ایکس به اعتقاد می‌رسد که این رویکرد می‌تواند دستکاری پلتفرم را ۱۰۰۰ برابر سخت‌تر کند، اگرچه به‌طور کامل از فعالیت بات‌ها جلوگیری نمی‌کند. کاربران جدید نسخه وب ایکس در نیوزیلند و فیلیپین باید حساب خود را از طریق شماره تلفن تأیید کنند.

نقد پرداخت هزینه اپلیکیشن ایکس

علت انتخاب نیوزیلند و فیلیپین برای شروع این طرح آزمایشی روشن نیست و ابهاماتی وجود دارد که چرا این کشورها انتخاب شده‌اند. این طرح تاکنون تنها در نسخه وب ایکس اجرا شده و نسخه موبایل آن مستثنی است. احتمال وجود اینکه ایلان ماسک، مالک ایکس، در آینده این هزینه را برای کاربران کنونی ایکس نیز اعمال کند. این تصمیم ایکس به پولی‌شدن شبکه اجتماعی و افزایش درآمد آن منجر شده است، اما ابهاماتی نسبت به دلایل واقعی اجرای این طرح وجود دارد.