فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ رسماً در خرده‌فروشی‌ها متوقف شد

ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در آمریکا از سوی ITC باعث توقف عرضه این محصولات شده است. این تصمیم به دنبال حکم مرتبط با نقض پتنت است و تأثیری بر فروش در فروشگاه‌ها داشته است.
Rate this post

توقف عرضه اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در بازار

پس از صدور حکم ITC که مرتبط با نقض پتنت شرکت مسیمو بود، اپل تصمیم گرفت اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در فروشگاه های خرده فروشی متوقف کند.
در آستانه اجرای ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا، شرکت اپل به صورت رسمی فروش این دو محصول را در فروشگاه های خود در ایالات متحده متوقف کرده است. در روزهای اخیر، این شرکت سعی داشته است تا جلوی اجرای این ممنوعیت را بگیرد، اما تاکنون در این زمینه موفقیتی کسب نکرده است.

از ۴ روز پیش، اپل فروش آنلاین اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در آمریکا متوقف کرده و اکنون نوبت به توقف فروش در فروشگاه های فیزیکی این شرکت رسیده است. بر اساس حکم مرکز تجارت بین الملل (ITC) که از تاریخ ۲۵ دسامبر به اجرا درآمده، ورود این ساعت های هوشمند به ایالات متحده ممنوع می شود. البته فروشگاه هایی که هنوز موجودی این محصولات را در انبارهای خود دارند، مجاز به فروش آن ها هستند، اما دریافت و فروش موجودی جدید از این محصولات غیرقانونی خواهد بود.اپل احتمالاً سال آینده میلادی از نسل جدید تمام آیپدهای خود رونمایی خواهد کرد و جنجال های این شرکت تمام شدنی نیست.

توقف فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در فروشگاه های خرده فروشی آمریکا

حکم ITC به عنوان بخشی از پرونده نقض پتنت مسیمو، شرکت فناوری های پزشکی، مرتبط با ادعایی است که توسط بنیان گذار ایرانی این شرکت، به نام «جو کیانی»، ارائه شده است. در سال ۲۰۲۰، مسیمو در یک شکایت علیه اپل اظهار کرد که این شرکت پتنت های آن را نقض کرده و اطلاعات تجاری آن را برای تولید فناوری سنجش اکسیژن خون در ساعت هوشمند خود به صورت سرقتی به کار گرفته است.

در حال حاضر، ممنوعیت فروش به تمامی نسخه های اپل واچ که مجهز به حسگر سنجش اکسیژن خون هستند، تعمیم یافته است. به همین دلیل، اپل واچ SE از این قاعده مستثنی می شود. برای رفع این ممنوعیت، اپل باید به دنبال تجدیدنظر در دادگاه باشد یا با شرکت مسیمو به توافق برسد. جو کیانی پیش تر اعلام کرده بود که آماده است با کوپرتینویی ها مذاکره کند، اما شرط اولیه آن اعلام عذرخواهی از سوی اپل بود.

با اعلام رأی توسط ITC، دولت آمریکا داشته استقبال کند و با حکم رئیس جمهور می توانست این ممنوعیت را لغو کند، اما هنوز جو بایدن چنین دستوری را ابلاغ نکرده است. با توجه به نزدیکی مهلت وقوع رأی، به نظر نمی رسد که این اتفاق رخ دهد، اما آینده نشان خواهد داد که آیا وقایع غیرمنتظره ای در پیش خواهد آمد یا خیر.

مشخصات اپل واچ اولترا ۲

صفحه نمایش با کیفیت بالا و احتمالاً اندازه بزرگتر Retina. حسگرهای سلامتی شامل سنجش ضربان قلب، مانیتور کالری سوزانده شده، اندازه گیری فعالیت های ورزشی، سنجش سطح اکسیژن خون، و تعیین استراحت قلب. طراحی ضدآب با استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، اتصال به دستگاه های اپل، امکانات اتصال به شبکه های Wi-Fi بی سیم و استفاده از سیستم عامل watchOS با به روزرسانی های جدید.

معرفی اپل واچ اولترا خرید این ساعت پیشرفته

اپل واچ اولترا ۲، یک ساعت هوشمند از شرکت اپل است که با امکانات و ویژگی های پیشرفته ای مجهز شده است. این محصول از حسگرهای متنوعی برخوردار است که امکان اندازه گیری فعالیت های فیزیکی، نظارت بر سلامت قلب، و اندازه گیری سطح اکسیژن خون را فراهم می کند. اپل واچ اولترا ۲ دارای طراحی زیبا و صفحه نمایش بزرگی است که امکان مشاهده اطلاعات به صورت واضح را فراهم می کند. علاوه بر این، این ساعت هوشمند دارای امکاناتی همچون ضدآبی بودن و اتصال به شبکه های بی سیم Wi-Fi و دیگر دستگاه های اپل را فراهم می سازد. از نظر طراحی و امکانات به روز، اپل واچ اولترا ۲ یک گزینه پیشرفته و شیک در دنیای ساعت های هوشمند اپل محسوب می شود.

مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸

صفحه نمایش:اپل واچ اولترا ممکن است دارای صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت تر باشد.
سری ۸ نیز صفحه نمایش با کیفیت دارد، اما اندازه آن ممکن است کمتر باشد.
ویژگی های سلامتی:هر دو مدل دارای حسگرهای سلامتی متنوعی هستند.اپل واچ اولترا احتمالاً ویژگی های پیشرفته تری همچون اندازه گیری سطح اکسیژن خون و تعیین استراحت قلب دارد.
طراحی و مقاومت در برابر آب:هر دو مدل احتمالاً ضدآب و مقاوم در برابر آب هستند.اپل واچ اولترا ممکن است دارای استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بیشتری باشد.
اتصالات و امکانات:هر دو مدل احتمالاً اتصال به دستگاه های دیگر اپل را دارند.اپل واچ اولترا احتمالاً از اتصال به شبکه های بی سیم Wi-Fi و امکانات پیشرفته تری بهره مند است.