دیش قابل حمل استارلینک مینی تا انتهای سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

اِیلان ماسک اعلام کرد که دیش قابل حمل استارلینک مینی تا انتهای سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد. “ایلان ماسک”، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، اظهار داشت که در ماه های پیشرو، نسخه ی قابل حمل دیش های استارلینک به بازار عرضه خواهد شد. او در سخنرانی به کارکنان اسپیس ایکس اعلام کرد: “در پایان […]

Rate this post

اِیلان ماسک اعلام کرد که دیش قابل حمل استارلینک مینی تا انتهای سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

“ایلان ماسک”، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، اظهار داشت که در ماه های پیشرو، نسخه ی قابل حمل دیش های استارلینک به بازار عرضه خواهد شد. او در سخنرانی به کارکنان اسپیس ایکس اعلام کرد: “در پایان امسال، ما قصد داریم استارلینک مینی را معرفی کنیم که ابعادی مناسب داشته و درون یک کوله پشتی جا می شود.”

حساب رسمی شرکت SpaceX در شبکه اجتماعی ایکس، سخنرانی ایلان ماسک را منتشر کرده است که در آن به برنامه های آینده ی این شرکت اشاره دارد، از جمله مطالبی درباره سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک. در ماه سپتامبر، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست SpaceX برای استفاده از دیش مینی استارلینک که اندازه آن مشابه یک مک بوک باشد، را تأیید کرده بود و اکنون ایلان ماسک در مورد این موضوع به بحث و گفتگو پرداخته است.

دیش استارلینک

با این حال، هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و مشخصات این دستگاه منتشر نشده است و همچنین هیچ تصویری از آن در دسترس نیست؛ اما مایکل ماسک اظهار کرده است که این مدل به ویژه برای افرادی که به دنبال یک استارلینک کاملاً قابل حمل هستند، جذاب خواهد بود.

در سخنرانی خود، ماسک به نسل بعدی دیش های استاندارد استارلینک نیز اشاره کرده است. قیمت این دستگاه ها همانند دیش نسل دوم فعلی، ۵۹۹ دلار خواهد بود؛ اما طبق اظهارات ماسک، هزینه تولید آن برای اسپیس ایکس کمتر است. پیش از این، تولید دیش های استارلینک حدود ۳۰۰۰ دلار برای اسپیس ایکس ایجاد می کرد، اما این شرکت به صورت مداوم در کاهش هزینه تولید آن ها دست یافته است.

همه چیز در مورد استارلینک را در اینجا بخوانید.

خدمات استارلینک مینی برای تلفن های همراه

هدف دیگر این شرکت، راه اندازی نسخه سلولی سیستم استار لینک می باشد که قادر است داده های خود را به طور مستقیم به گوشی های کاربران در سطح زمین ارسال نماید. این اقدام امکان برقراری ارتباط برای مشتریان اسپیس ایکس را حتی در مناطق دورافتاده فراهم می کند. در هفته گذشته، این شرکت اولین پیامک های خود از طریق سامانه استارلینک به منظور ارائه اینترنت ماهواره ای به گوشی ها را ارسال نمود. این شرکت که به مالکیت ایلان ماسک است، قصد دارد در طول سال جاری خدمات Direct-to-Cell را برای ارسال پیامک ها فراهم کرده و در سال آینده اینترنت ماهواره ای را برای گوشی های معمولی به بازار عرضه نماید. با این حال، اسپیس ایکس همچنان منتظر تصویب FCC برای بهره برداری تجاری از این سرویس در ایالات متحده می باشد.

ابعاد دیش قابل حمل استارلینک مینی

استارلینک مینی، اندازه ای کمتر از دیش استاندارد فعلی دارد، به نصف ابعاد آن می رسد. این ویژگی آن را به گزینه ی مناسبی برای کوهنوردان، طبیعت گردها و هر کسی که به دیشی کوچک و قابل حمل نیاز دارد، تبدیل می کند. در مورد ماسک، جز اندازه کوچک استارلینک مینی، به مشخصات بیشتری اشاره نشده است.

در مستندات FCC، جزئیات دیگری نیز درباره استارلینک مینی ذکر شده اند، از جمله توان خروجی آنتن آرایه ی فازی. به دلیل ابعاد کمتر دیش، توان کلی آنتن نیز کاهش خواهد یافت.

بنابراین، باید توجه داشت که انتظار داشتن حداکثر سرعت ممکن از استارلینک مینی واقعیت نخواهد بود. در مواقع قابل حمل، مصرف توان سیستم مینی، که به طور قابل توجهی کمتر از مدل استاندارد است، اهمیت بیشتری دارد.

مشخصات استارلینک مینی

دیش نسل سوم استارلینک با توان مصرفی میان ۷۵ تا ۱۰۰ وات عمل می کند. انتظار می رود که مدل مینی این دیش با مصرف توان حدود ۳۰ تا ۵۰ وات عمل نماید. افرادی که از باتری یا منابع انرژی خورشیدی برای تأمین برق استفاده می کنند، می توانند با بهره مندی از دیش استارلینک مینی با مصرف کمتر، به شدت بهره ور باشند.

بسیاری از مشتریان استارلینک امیدوارند که امکان استفاده از برق DC برای دیش استارلینک مینی وجود داشته باشد. تمام مدل های فعلی استارلینک نیازمند برق AC از یک پریز دیواری یا مبدل هستند. در صورتی که دیش مینی استارلینک برای استفاده در مواقع قابل حمل در نظر گرفته شود، مناسب است که این دستگاه از طریق باتری یا خروجی پنل خورشیدی تامین انرژی گردد، یا حداقل یک آداپتور همراه داشته باشد.