اینتل پس از ۱۵ سال نام‌ گذاری تراشه‌ های خود را تغییر داد!

تغییر نام‌ گذاری تراشه‌ های اینتل کوالکام از دو تراشه مودم جدید برای ارتباط ماهواره ایی رونمایی کرد و همچنین تولیدکننده تراشه عملاً قصد دارد تراشه‌های مصرفی خود را در سه سطح مختلف به بازار عرضه کند: Intel , Intel Core, Intel Core Ultra. اینتل رسما اعلام کرد که تراشه های خود را با نام […]

4.7/5 - (9 امتیاز)

تغییر نام‌ گذاری تراشه‌ های اینتل

کوالکام از دو تراشه مودم جدید برای ارتباط ماهواره ایی رونمایی کرد و همچنین تولیدکننده تراشه عملاً قصد دارد تراشه‌های مصرفی خود را در سه سطح مختلف به بازار عرضه کند: Intel , Intel Core, Intel Core Ultra. اینتل رسما اعلام کرد که تراشه های خود را با نام جدید روانه بازار خواهد کرد و دیگر شاهد حرف <i> در آنها نخواهیم بود. یک کارشناس برندینگ اینتل در مصاحبه با The Verge اعلام کرده است که هدف اصلی این تغییر نام بیشتر تمرکز برند بر روی کلمه “اینتل” است و همچنین معرفی چیپ‌های Meteor Lake در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ فرصتی مناسب برای این تغییر فراهم کرده است.

دلیل تغییر نام تراشه‌های اینتل

نماینده این شرکت توضیح می‌دهد که بر اساس تحقیقات انجام شده، آن‌ها متوجه شده‌اند که کلمه “Core” بیشترین ارتباط را با مصرف‌کنندگان و برند اینتل برقرار می‌کند، نه عبارت‌هایی مانند i5 یا i7. با این حال، پس از حرف “i”، نام‌گذاری محصولات اینتل (مانند Core i7) بی‌معنی خواهد شد، به همین دلیل نام‌گذاری محصولات آن‌ها به طور کلی تغییر کرده است.

البته، هیرش اقرار می‌کند که وجود واژه “Ultra” به معنای فقط سرعت یا امتیاز بیشتر پردازنده‌ها نیست. بر اساس گفته او، محصولات Ultra اینتل دارای “مجموعه ویژگی‌های بیشتر”، “گرافیک پیشرفته سطح Arc که در هیچ محصول دیگری از خانواده Core وجود ندارد”، قابلیت‌های هوش مصنوعی و “بهترین عملکرد ممکن” خواهند بود.

اینتل

در ادامه، چند نمونه از تراشه‌های آینده اینتل با نام‌گذاری‌های جدید آورده شده است:

پردازنده اینتل Core Ultra 9 – مدل ۱۰۹۰H
پردازنده اینتل Core Ultra 7 – مدل ۱۰۷۰K
پردازنده اینتل Core 5 – مدل ۱۰۵۰U
به تازگی، اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ نمونه اولیه‌ای از پردازنده‌های نسل چهاردهم خود، که به نام Meteor Lake شناخته می‌شود، به نمایش گذاشته است.