تاریخ عرضه پلی استیشن ۶ و ایکس باکس جدید

عرضه پلی استیشن ۶ در سال ۲۰۲۸ به طبق اسناد آزمایشی Microsoft-Activision FTC، قرار است پلی استیشن ۶ و نسل بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ معرفی شوند. پس از هشت سال از عرضه Xbox Series X و S و PlayStation 5، نسل بعدی ایکس باکس و پلی‌استیشن ۶ به بازار عرضه خواهند شد. بر […]

4.9/5 - (20 امتیاز)

عرضه پلی استیشن ۶ در سال ۲۰۲۸

به طبق اسناد آزمایشی Microsoft-Activision FTC، قرار است پلی استیشن ۶ و نسل بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ معرفی شوند. پس از هشت سال از عرضه Xbox Series X و S و PlayStation 5، نسل بعدی ایکس باکس و پلی‌استیشن ۶ به بازار عرضه خواهند شد.
بر اساس برنامه‌ریزی، تاریخ عرضه نسل بعدی پلی‌استیشن ۶ سونی و ایکس باکس در سال ۲۰۲۸ قرار دارد. این اطلاعات از طریق اسناد آزمایشی Microsoft-Activision FTC منتشر شده است و در گزارش حاضر آمده است که این اسناد به صورت علنی در طی هفته جاری در محاکمه افشا شده است.
مهم است به ذکر داشت که کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) با خرید مایکروسافت و ایکس باکس از Activision Blizzard مخالفت کرده است. مایکروسافت نیز به دادگاه فدرال مراجعه کرده است تا از خریداری با ارزش ۶۹ میلیارد دلار خود دفاع کند. مایکروسافت تاریخ انتشار پلی استیشن ۶ را در اسناد دادگاه فاش کرد.

تاریخ عرضه پلی استیشن 6

دفاع مایکروسافت از خرید خود از Activision Blizzard

همانطور که قبلاً اشاره شد، مایکروسافت به دادگاه در برابر FTC مراجعه کرده تا از خرید چندمیلیاردی خود از Activision Blizzard دفاع کند. این جنگ قانونی بین دو نهاد از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده است، زمانی که FTC اعلام کرد قصد دارد ادغام مایکروسافت-Activision را مسدود کند. با درخواست کمیسیون تجارت، دادگاه فدرال کالیفرنیا با صدور حکمی موقت، تجارت را به طور موقت مسدود کرد.
مایکروسافت این سفارش را به چالش می‌کشد، در حالی که FTC در تلاش است تا تا زمان بررسی مطابقت تراکنش با قانون ضدانحصار ایالات متحده، خرید را به تعویق بیندازد. اسناد منتشر شده توسط مایکروسافت نشان می‌دهد که در صورت اتمام ادغام، سونی تعهد ده ساله‌ای در مورد انتشار بازی‌های Call of Duty بر روی پلتفرم پلی‌استیشن دارد. لازم به ذکر است که Activision Blizzard استودیوی سازنده بازی‌های Call of Duty است.
با توجه به اعلام مایکروسافت، این شرکت انتظار دارد که نسل بعدی پلی‌استیشن ۶ و Xbox در سال ۲۰۲۸ عرضه شوند. به همین منظور، شرکت تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند بازی‌های کنسول CoD به صورت مساوی برای پلتفرم Xbox خود و پلی‌استیشن ارائه شوند. از سوی دیگر، جیم رایان، رئیس و مدیر عامل سونی اعلام کرده است که در صورت رشد معاملات مایکروسافت-Activision، سونی قادر به اشتراک گذاری جزئیات درباره نسل بعدی پلی‌استیشن با Activision نخواهد بود.
در شهادتی که در جلسه FTC V MS/ABK ارائه شد، جیم رایان، رئیس سونی، اعلام کرد که در صورت انجام معامله، سونی قادر نخواهد بود اطلاعاتی درباره کنسول بعدی خود را با Activision به اشتراک بگذارد.
به گفته رایان، شرکت نمی‌تواند اطلاعات خود را با یک استودیویی که متعلق به یک رقیب مستقیم است به اشتراک بگذارد. رئیس سونی معتقد است که در صورت انجام معامله بین Microsoft و Activision Blizzard، آینده بازی Call of Duty بر روی پلتفرم پلی‌استیشن ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. باید دید که دادگاه FTC چگونه تصمیم خود را می‌گیرد و آیا مایکروسافت قادر به انجام این معامله است یا خیر.