افت رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه نوامبر

افت رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه نوامبر بر اساس گزارش اخیر درباره وضعیت جهانی اینترنت در نوامبر، ایران در رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل برای سه ماه متوالی در رتبه ۷۵ باقی ماند، در حالی که سرعت اینترنت ثابت با کاهش یک پله‌ای مواجه شد. در نوامبر ۲۰۲۳، ایران شاهد افزایش اندکی […]

Rate this post

افت رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه نوامبر

بر اساس گزارش اخیر درباره وضعیت جهانی اینترنت در نوامبر، ایران در رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل برای سه ماه متوالی در رتبه ۷۵ باقی ماند، در حالی که سرعت اینترنت ثابت با کاهش یک پله‌ای مواجه شد.
در نوامبر ۲۰۲۳، ایران شاهد افزایش اندکی در سرعت اینترنت موبایل از ۳۱٫۶۶ در اکتبر به ۳۱٫۸۲ بود، اما این رشد تأثیری بر رتبه‌اش نداشت و همچنان در رتبه ۷۵ باقی ماند.

از ژوئن تا آگوست، رتبه ایران در این زمینه بین ۶۷ تا ۷۲ نوسان داشت و در مجموع از سپتامبر ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳، میانه سرعت اینترنت موبایل بین ۴۶ تا ۷۲ در نوسان بود. اما طی سه ماه اخیر، هیچ تغییری در این رتبه دیده نشده و این به عنوان بدترین وضعیت سالیانه به شمار می‌رود.

میانه سرعت اینترنت ثابت در اکتبر ۱۳٫۰۳ بود که در نوامبر به ۱۲٫۷۶ کاهش یافت. این کاهش باعث شد ایران در رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت ثابت یک پله افت کند و از رتبه ۱۵۳ به ۱۵۴ برسد.
در همین ماه، سنگاپور، هنگ کنگ و شیلی به عنوان کشورهایی با بالاترین میانه سرعت اینترنت ثابت شناخته شدند، در حالی که در زمینه سرعت اینترنت موبایل، امارات، قطر و کویت به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

افت ۳٫۶ درصدی سهام اپل در پی گزارش Barclays این گزارش را می توانید در این لینک بخوانید.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه اکتبر

در اکتبر ۲۰۲۳، گزارش‌ها نشان دادند که سرعت متوسط اینترنت ثابت در ایران ۱۳٫۰۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط اینترنت موبایل ۳۱٫۶۶ مگابیت بر ثانیه است. در رده‌بندی جهانی کشورها بر اساس بالاترین میانه سرعت اینترنت، ایران در بخش اینترنت موبایل بدون تغییر در رتبه ۷۵ قرار گرفته است، همان رتبه‌ای که در ماه قبلی داشت.

به همین ترتیب، وضعیت ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت ثابت نیز ثابت مانده و کشور در مقایسه با ماه سپتامبر همچنان در رتبه ۱۵۳ باقی مانده است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه سپتامبر

در سال ۲۰۲۳، ایران شاهد کاهش سرعت اینترنت ثابت بود و از ۱۱٫۹۲ به ۱۱٫۶۶ مگابیت بر ثانیه رسید. در همین حال، سرعت متوسط اینترنت موبایل ایران به ۳۱٫۶۷ مگابیت بر ثانیه رسید که نسبت به ماه آگوست اندکی افزایش یافته است. با این حال، در این دوره، رتبه ایران در رده‌بندی جهانی سه پله سقوط کرد. این کاهش سرعت همچنین باعث شد جایگاه ایران در بخش اینترنت ثابت نیز یک پله کاهش یابد و به رتبه ۱۵۳ برسد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه آگوست

در آگوست، سرعت میانگین اینترنت موبایل ایران ۳۱٫۳۳ مگابیت بر ثانیه بود که این کشور را پنج پله پایین‌تر از جولای و در رتبه ۷۲ قرار داد. همچنین، سرعت میانگین اینترنت ثابت ایران با کاهش چهار پله‌ای نسبت به ماه جولای به ۱۱٫۹۲ مگابیت بر ثانیه رسید.
شایان ذکر است که در ماه آگوست، کویت و قطر به عنوان سه کشور با بالاترین میانه سرعت اینترنت موبایل شناخته شدند، در حالی که سنگاپور، هنگ کنگ و شیلی به ترتیب جایگاه خود را به عنوان کشورهایی با بالاترین میانه سرعت اینترنت ثابت حفظ کردند.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه جولای

بر اساس گزارش منتشر شده در ماه جولای، سرعت میانگین اینترنت موبایل ۳۳٫۴۴ مگابیت بر ثانیه و اینترنت ثابت ۱۱٫۳۰ مگابیت بر ثانیه بود. در زمینه اینترنت موبایل، رتبه ایران نسبت به ماه قبل تغییری نداشت، اما در بخش اینترنت ثابت، ایران سه پله نسبت به ژوئن سقوط کرد.
در همین ماه، امارات موفق شد بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را به دست آورد، و سنگاپور نیز در بخش اینترنت ثابت رکورد بهترین میانه سرعت را ثبت کرد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه ژوئن و در ماه می‌

در ژوئن، سرعت میانگین اینترنت موبایل کشور ۳۴٫۶۵ مگابیت بر ثانیه بود، کاهشی از ۳۵٫۶۸ مگابیت بر ثانیه در ماه قبل. این کاهش باعث شد ایران نسبت به ماه می سه پله سقوط کند و از رتبه ۶۴ به ۶۷ برسد. اگرچه سرعت میانگین اینترنت ثابت کشور از ۱۲٫۶۰ مگابیت بر ثانیه در ماه می به ۱۱٫۸۰ مگابیت بر ثانیه در ژوئن کاهش یافت، اما رتبه ایران در این بخش یک پله بهبود یافت و به رتبه ۱۴۵ رسید.
در همین ماه، امارات همانند ماه می بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را ثبت کرد و سنگاپور نیز در رتبه اول میانه سرعت اینترنت ثابت باقی ماند، مانند ماه‌های گذشته.