هکر حساب‌های توییتر افراد مشهور محکوم شد

هکر حساب های توییتر افراد مشهورمحکوم شد از نمونه های فناوری تحول آفرین عصر جدید می توان به رمزارز ها اشاره کرد.با توجه به گزارش منتشر شده توسط تک‌کرانچ، جوزف جیمز اوکانر، یک فرد ۲۴ ساله، پس از اعتراف به چهار تهمت شامل هک کامپیوتری، کلاهبرداری، جاسوسی سایبری و سرقت ۷۹۴ هزار دلار رمزارز، محکوم […]

4.5/5 - (8 امتیاز)

هکر حساب های توییتر افراد مشهورمحکوم شد

از نمونه های فناوری تحول آفرین عصر جدید می توان به رمزارز ها اشاره کرد.با توجه به گزارش منتشر شده توسط تک‌کرانچ، جوزف جیمز اوکانر، یک فرد ۲۴ ساله، پس از اعتراف به چهار تهمت شامل هک کامپیوتری، کلاهبرداری، جاسوسی سایبری و سرقت ۷۹۴ هزار دلار رمزارز، محکوم به پنج سال زندان شده است. علاوه بر این، اوکانر همچنین پذیرفته است که مبلغ ۷۹۴ هزار دلار رمزارزی که سرقت کرده بود، را به قربانیان برگرداند.

با توجه به توضیحات دادستان‌ها، جوزف جیمز اوکانر، یک شهروند بریتانیایی، در ابتدای سال جاری به درخواست دادستانی ایالات متحده از اسپانیا تحت تعقیب قرار گرفت و از آن زمان به صورت مسترد به ایالات متحده منتقل شد و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد. براساس تصریحات جداست. راکف، قاضی پرونده، به دلیل اینکه اوکانر قبل از برگزاری محاکمه خود بیش از دو سال در بازداشت بوده است، احتمالاً نیمی از مدت زمان پنج ساله حکم محکومیت خود را در بازداشت سپری خواهد کرد.

دادستانان اظهار کرده‌اند که اوکانر از توانایی‌های فناوری خود برای دستیابی به اهداف خرابکارانه خود استفاده کرده است. این شامل ترفیع سیم‌کارت برای سرقت رمزارز، هک توییتر، نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری برای تسخیر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی ایجاد مشکلات سایبری برای دو قربانی است.

داستان سرقت ۷۹۴ هزار دلار ارز دیجیتال

اوکانر و همراهانش یک طرح دقیق برای انجام حملات تعویض SIM به منظور سرقت ارزهای دیجیتال از یک شرکت معتبر در منهتن اجرا کردند. با استفاده از این تکنیک، آنها موفق شدند تا کنترل شماره‌های تلفن همراه قربانیان را به دست آورده و به حساب‌های دیجیتال آنها دسترسی پیدا کنند. این گروه توانست تقریباً ۷۹۴,۰۰۰ دلار ارز دیجیتال را به سرقت ببرد. از آن زمان، ارزش بیت‌کوین‌ها به بیش از ۱٫۶ میلیون دلار افزایش یافته است. سپس آنها از طریق انجام تراکنش‌ها و مبادلات مختلف تلاش کردند تا این وجوه را پولشویی کنند. در نهایت، بخشی از پول‌های دزدیده شده به بیت کوین تبدیل شده و به حساب شخصی اوکانر در یک صرافی واریز شد.

فعالیت‌های اوکانر از معمولی بودن یک سرقت ارز دیجیتال خارج می‌شد. در یک حادثه دیگر، او به هک حساب‌های کاربری توییتر دست زد. اوکانر و تیمش از تکنیک‌های خاصی برای دستیابی به دسترسی غیرمجاز به ابزارهای مدیریت توییتر استفاده کردند. سپس آنها کنترل حساب‌های هدفمند را به دست کاربران غیرمجاز منتقل کرده و یک طرح برای کلاهبرداری از کاربران توییتر آغاز کردند.
علاوه بر این، اوکانر در یک طرح دیگر نیز دسترسی غیرمجاز به حساب‌های عمومی افراد در برنامه‌های مشابه تیک‌تاک و اسنپ‌چت را برای به دست آوردن مطالب حساس و تهدیدآمیز از قربانیان فراهم آورد.

نفوذ هکر به حساب افراد مشهور توییتر

تحقیقات انجام شده توسط دپارتمان خدمات مالی نیویورک در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که توییتر به خاطر عدم حمایت کافی از امنیت سایبری کاربران خود متهم شده است. در این تحقیقات، نشان داده شده است که هکرها با تماس با کارمندان توییتر، به ادعای عضویت در تیم فناوری اطلاعات این شرکت، توانسته‌اند به حساب‌های سیاستمداران، اشخاص معروف و کارآفرینان نفوذ کرده و با قول «دوبرابر کردن بیت کوین شما»  کاربران را در برابر کلاهبرداری فریب دهند.
این حمله باعث شد تا توییتر تلاش کند بر روی کنترل‌های امنیت سایبری خود بهبود بخشد و به کارمندان خود کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری ارائه دهد تا از تلاش‌های فیشینگ هکرها در آینده جلوگیری شود.