قابلیت جدید iOS 17 سبب کاهش اختلال نزدیک‌بینی می‌شود

در سیستم‌عامل iOS 17 قابلیت جدیدی پیش‌بینی شده تا همواره فاصله ایمن چشم نسبت به آیفون رعایت شده و خطر ابتلا به اختلال نزدیک‌بینی کاهش پیدا کند.
4.9/5 - (17 امتیاز)

قابلیت جدید iOS 17

در نسخه جدیدتر سیستم عامل iOS 17 برای آیفون، یک قابلیت به نام Screen Distance (فاصله صفحه نمایش) در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن خطر اختلال نزدیک‌بینی، به ویژه در کودکان، کاهش خواهد یافت. با فعال کردن این ویژگی، آیفون‌ها فشار کمتری روی چشم اعمال می‌کنند. این قابلیت به دلیل اهمیت آن که امروزه بسیاری از افراد برای مدت طولانی به صفحه نمایش گوشی خود مشغول می‌شوند، مورد استقبال کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

کاهش ابتلا به اختلال نزدیک‌بینی با قابلیت جدید iOS 17

بایستی ذکر شود که افرادی که با مشکلات نزدیک‌بینی روبرو می‌شوند، ممکن است اشیاء دور را با حالت تار مشاهده کنند و به استفاده از عینک واقعیت افزوده نیاز داشته باشند. بیشترین عامل ایجاد اختلال نزدیک‌بینی در کودکان تشخیص داده شده است، زیرا کودکان در زمان استفاده از گوشی و دستگاه‌های مشابه به طور معمول به آنها نزدیک شده و آنها را به چشم خود نزدیک می‌کنند. با توجه به قابلیت “فاصله نمایشگر” از سوی Apple، به کاربران توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از آیفون و آیپد، دستگاه را نزدیک به چشم خود نگیرند. این ویژگی پس از انتشار iOS 17، به بخش “زمان صفحه نمایش” در منوی تنظیمات افزوده خواهد شد و به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

درباره ios 17

قابلیت “فاصله نمایشگر” از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند تا فاصله بین نمایشگر و چشم کاربر را تشخیص دهد. این قابلیت با آیفون XS و نسل‌های جدیدتر آیفون و آیپد پرو ۲۰۱۸ و نسل‌های جدیدتر آیپد سازگاری دارد. بعد از فعال‌سازی قابلیت “فاصله نمایشگر”، در صورتی که دستگاه را در فاصله بسیار نزدیک نسبت به چشم خود بگیرید، پیام “آیفون بیش از حد نزدیک است” نمایش داده خواهد شد. به طور کلی، این پیام توسط Apple نمایش داده می‌شود و زمانی ظاهر می‌شود که فاصله چشم شما از نمایشگر برای مدت طولانی کمتر از ۱۲ اینچ (تقریباً ۳۰ سانتی‌متر) باشد.