تراشه لپ تاپی Snapdragon 8cx Gen 4

 Snapdragon 8cx Gen 4 درانحصار مایکروسافت نخواهد بود به نظر می‌رسد انحصار مایکروسافت بر پردازنده‌های سری Snapdragon 8cx به پایان رسیده است و مدل جدید سرفیس برای دستگاه‌های دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین اینتل نام گذاری تراشه های خود را تغییر داد. کوالکام تصمیم گرفته است برای اولین بار در پردازنده Snapdragon […]

4.9/5 - (8 امتیاز)

 Snapdragon 8cx Gen 4 درانحصار مایکروسافت نخواهد بود

به نظر می‌رسد انحصار مایکروسافت بر پردازنده‌های سری Snapdragon 8cx به پایان رسیده است و مدل جدید سرفیس برای دستگاه‌های دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین اینتل نام گذاری تراشه های خود را تغییر داد.
کوالکام تصمیم گرفته است برای اولین بار در پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4 از هسته‌های اختصاصی Oryon استفاده کند تا با پردازنده‌های سری M اپل رقابت کند. این شرکت در حال حاضر نیز پردازنده‌های لپ‌تاپی دارد، اما این پردازنده‌ها به صورت انحصاری در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرند.

یک منبع خبری معتبر اعلام کرده است که پردازنده لپ‌تاپ Snapdragon 8cx Gen 4 قرار نیست در انحصار مایکروسافت باشد. در حال حاضر، مایکروسافت از پردازنده Snapdragon 8cx Gen 3 در محصولات خانواده سرفیس استفاده نمی‌کند.
پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4 از ۱۲ هسته استفاده می‌کند و برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک طراحی شده است. هنوز مدل دقیقی از لپ‌تاپی که از Snapdragon 8cx Gen 4 استفاده می‌کند مشخص نشده است، اما شایعات حاکی از آن است که این پردازنده در کروم‌بوک‌ها نیز استفاده خواهد شد.

Snapdragon 8cx Gen 4

افشاگری شرکت Revengnus

قبل از افشاگری جدید، شرکت Revegnus ادعا کرده بود که چیپست Snapdragon 8cx Gen 4 به طور چشمگیری قدرتمندتر از چیپست M2 خواهد بود. با این حال، به دلیل شایعات پیشین که نشان می‌دهد کوالکام چندین نسخه از این چیپست را تست می‌کند، منتظر بودیم تا نتایج مختلفی اعلام شوند. این شایعات حاکی از بودن هسته‌های عملکردی نسخه‌های کندتر با فرکانس ۳٫۰۰ گیگاهرتز و هسته‌های کارایی با فرکانس ۲٫۳۰ گیگاهرتز است.

با این حال، با در نظر گرفتن امتیاز چندهسته‌ای Snapdragon 8cx Gen 4 که به ۱۴۵۰۰ می‌رسد، احتمالاً هسته‌های عملکردی و کارایی با فرکانس‌های بالاتری نسبت به آنچه گفته شد، کار می‌کنند. اطلاعات جدید نشان می‌دهد که چیپست Snapdragon 8cx Gen 4 دارای فرکانس‌های ۳٫۴۰ گیگاهرتز و ۲٫۵۰ گیگاهرتز خواهد بود. این فرکانس‌ها بالاتر از نسخه قبلی است و ممکن است افزایش عملکرد چندهسته‌ای را توجیه کنند. در مورد تراشه M3 اپل، افشاگر مشخص می‌کند که اولین تراشه با فناوری ۳ نانومتری این شرکت دارای امتیاز ۱۱۰۰۰ است، که به طور قابل ملاحظه‌ای کندتر از چیپست آینده کوالکام می‌باشد.