قیمت بیت کوین در ایران رکورد شکست

بیت کوین چیست؟ شاید برای شما هم جالب باشد که اطلاعاتی از بیت کوین و قیمت بیت کوین در ایران بدست بیاورید در ادامه مقاله در مورد نوسانات نرخ بیت کوین و علت کاهش قیمت بیت کوین در زمان های مختلف بررسی انجام خواهیم داد.
Rate this post

رکورد شکنی قیمت بیت کوین در ایران

با توجه به فاصله‌ای که بیت کوین از سقف تاریخی خود به مبلغ ۶۹ هزار دلار دارد، ارزش این رمزارز به تومان یک رکورد جدید را به ثبت رسانده است. در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان ۱۴۰۰)، قیمت بیت کوین به مقدار ۶۹٬۰۴۵ دلار رسید و از آن زمان تا اواسط سال ۲۰۲۳، با شاهد شدن روند نزولی در بازار رمزارزها، به‌طور کلی این بازار دچار کاهش قیمت شده بود. از ابتدای سال ۲۰۲۳ به بعد، بیت کوین از مبلغ ۱۶ هزار دلار به سمت ارقام بالاتر حرکت کرد و این روند تاکنون ادامه دارد.

هم‌اکنون، هر واحد بیت کوین با قیمت ۴۲٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود، در حالی که قیمت بیت کوین در ایران، یک رکورد جدید را به ثبت رسانده است.

امروز قیمت بیت کوین در ایران به مبلغ ۲٬۴۴۰٬۰۰۰،۰۰۰ تومان رسیده است، که معادل دو میلیارد و چهارصد و چهل میلیون تومان می‌باشد. این بدان معناست که در حال حاضر قیمت بیت کوین به مبلغ چهل و دو هزار دلار با واحد پولی رسمی ایران، بسیار بالاتر از قیمت آن در سال ۱۴۰۰ که بیست و نه هزار دلار بوده، است.قیمت بیت کوین در ایران در آبان ۱۴۰۰، زمانی که ارزش این رمزارز به ۶۹٬۰۰۰ دلار رسیده بود، به حدود ۱٬۹۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان (۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان) افزایش یافت و در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۲ به مرز ۲٬۴۴۹٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان (۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان) رسید. در حال حاضر نیز قیمت بیت کوین مجدداً به این سطح نزدیک شده است.اگر علاقه مند به حوزه ارز دیجیتال هستید مطالعه بهترین دوره های آموزش ارزدیجیتال رایگان را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت بیت کوین به تومان

در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۴ قیمت بیت کوین در ایران با قیمت ۲,۳۷۵,۳۹۰,۸۲۸تومان اعلام شده.قیمت بیت کوین در ایران (Bitcoin) به تومان، واحد پول ایران، متغیر است و بر اساس عوامل متعددی از جمله تقاضا و عرضه در بازارهای جهانی و داخلی، سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها، نوسانات نرخ ارز، تحولات فناوری و تأثیرات سیاسی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی تغییر می‌کند. قیمت بیت کوین در ایران همچنین تحت تأثیر نرخ تبدیل دلار به تومان قرار دارد، چرا که قیمت جهانی بیت کوین معمولاً با دلار آمریکا محاسبه می‌شود. بنابراین، برای دریافت آخرین قیمت بیت کوین به تومان، مراجعه به منابع آنلاین و بروز که قیمت‌های لحظه‌ای را ارائه می‌دهند، ضروری است. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا

در چارت زیر می توانید چارت قیمت بیت کوین را طی سال های ۲۰۱۰ و ایجاد اولین نمودارهای رصد قیمت BTC تا چهارم فوریه سال ۲۰۲۴ در یک نگاه مشاهده نمایید.

قیمت بیت کوین

منبع نمودار: سایت https://www.buybitcoinworldwide.com جهت بررسی موشکافانه روند قیمتی رمزارز بیت‌کوین در طول ۱۳ سال گذشته، لازم است هر سال را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

چارت قیمت بیت کوین از ابتدا در تریدینگ ویو

سایت برجسته tradingview.com، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین، از توجه قابل توجهی از سوی تاجران بازار کریپتوکارنسی برخوردار است. طبق این منبع، نمودار بیت‌کوین از سال ۲۰۱۲ تا انتهای ماه جولای ۲۰۲۳ به شکل زیر نمایش داده شده است.

اولین قیمت بیت کوین

به طوری که پیشتر اشاره شد، بیت‌کوین در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و به فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو نسبت داده می‌شود. معاملات با این ارز از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و ارزش اولیه آن در همان سال تقریباً صفر دلار بود. در سال ۲۰۱۰، ارزش بیت‌کوین با رشدی کم به حدود ۶ سنت (۰٫۰۶ دلار) افزایش یافت و این روند صعودی تا سال ۲۰۲۱ ادامه یافت.

قیمت بیت کوین از ابتدا تاکنون

به طور واضح مشخص است که کمترین قیمت بیت‌کوین، که حدود ۶ سنت بوده است، مربوط به آغاز تاریخچه آن می‌شود. این مقدار در زمانی اتفاق افتاده که بیت‌کوین برای اولین بار ارزش‌گذاری شد و احتمالاً ارزش ابتدایی آن بیشتر از صفر دلار بوده است.

اما در مقابل، بالاترین قیمت بیت‌کوین بر اساس منابع مختلف متفاوت است؛ در اینجا سه منبع معتبر که به عنوان مرجع قیمت‌گذاری لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کرده و نمودار قیمت بیت‌کوین در هر یک از این دو وب‌سایت را نشان می‌دهیم.

این دو منبع به شرح زیر هستند:

  1. کوین مارکت کپ (coinmarketcap.com)
    قیمت بیت سایت CoinMarketCap
  2. کوین جکو (coingecko.com)

سایت CoinGecko