تحلیل بیت کوین و آلت کوین

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، دو ارز دیجیتال معروف در دنیای اقتصاد دیجیتال، نقش مهمی در تحولات مالی جهان ایفا کرده‌اند. بیت‌کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال، نظام مالی را متحول کرده و توجه جهانی را به خود جلب کرده است.
4.1/5 - (12 امتیاز)

بیت کوین و آلت کوین ها

بعد از اعلام تأخیر در تصمیم‌گیری درباره ETF بیت کوین در تاریخ ۱۱ آگوست، به نظر می‌رسد که نمایش خسته‌کننده‌ای از قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. با توجه به گزارش والکس و نقل از cointelegraph، بیت کوین همچنان در محدوده‌ی باریک خود باقی مانده و سرمایه‌گذاران را ناامید کرده و هیچ نشانه‌ای از احتمالی شکست این محدوده وجود ندارد. به طور معمول، هرچه قیمت بیشتری در یک محدوده بماند، شکست آن با قدرت بیشتری رخ می‌دهد. بنابراین، معامله‌گران باید آماده باشند تا در زمانی که این شکست رخ می‌دهد، با جریان آن همگام شوند.

همچنین نکته مثبتی وجود دارد، حتی اگر کم باشد، برای دارندگان بیت کوین که بخشی از سودهای خود را نگه می‌دارند. این نشان‌دهنده عدم فوریت در برداشت سودها توسط آنها است، زیرا آنها پیش‌بینی کرده‌اند که روند صعودی دوباره آغاز خواهد شد. اریک بالچوناس، تحلیل‌گر ارشد بورس صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بلومبرگ، به تازگی اشاره کرده که از جمله بهترین ETFهای سهام سال ۲۰۲۳، ۱۵ مورد از آن‌ها به ارزهای رمزنگاری شده مرتبط بوده‌اند و این ETFها در برابر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین قرار گرفته‌اند.

آیا بیت کوین و این انتخاب‌های آلت کوین به عنوان نمایندگان ارزهای رمزنگاری شده، نشانه‌هایی از احتمالی خروج از محدوده‌های کنونی را برای ما ارائه خواهند داد؟ در این مقاله، قصد داریم نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار را مورد بررسی قرار داده و این سؤال را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

در تاریخ‌های ۸ و ۹ آگوست، قیمت بیت کوین به سمت بالا حرکت کرد و به ارتفاعی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با ارزش ۲۹،۹۶۰ دلار رسید. با این حال، نتوانست در این سطوح بالا به ثبات برسد و این وضعیت نشان‌دهنده فروش‌هایی از سوی خرس‌ها در میان رالی‌های قیمتی است.

دامنه معاملاتی جفت ارز BTC/USDT ادامه‌ی کاهش خود را داشته است، به نحوی که قیمت در بازه‌ای بین سطح ۲۸،۵۸۵ دلار تا ۳۰،۳۵۰ دلار حرکت می‌کند. هر دوی میانگین‌های متحرک نیز تصفیه شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد، که نشان‌دهنده تداوم انباشت برای دوره‌ی زمانی بیشتری می‌باشد.

وقتی قیمت در یک محدوده‌ی خاص گیر کرده باشد، پیش‌بینی جهت حرکت آینده بسیار پیچیده می‌شود. با این حال، معامله‌گران باید آماده باشند که با شروع یک جریان پایدار روبرو شوند.

در صورتی که قیمت به زیر سطح ۲۸،۵۸۵ دلار کاهش یابد، احتمالاً این جفت ارز به ۲۶ هزار دلار و سپس به ۲۴،۸۰۰ دلار هدایت می‌شود. از طرف دیگر، شکست و تأیید قیمت در بالای سطح ۳۰،۳۵۰ دلار ممکن است منجر به افزایش قیمت جفت ارز به ۳۲،۴۰۰ دلار شود. این احتمالاً آخرین مانع قبل از رسیدن بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم و بیت کوین

اتریوم در طول چند روز اخیر در بازه‌ای بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با نرخ ۱۸۷۹ دلار و سطح حمایت افقی ۱۸۱۶ دلار معامله شده است. این نمایش نشانگر تردید گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت آینده قیمت می‌باشد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تقریب در سطح ۱۸۵۵ دلار تعدیل شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی پایین‌تر از منطقه میانی خود قرار دارد، که هیچ تفاوت واضحی در تمایل گاوها یا خرس‌ها به نمایش نمی‌گذارد. در صورتی که فروشندگان نیاز به کنترل داشته باشند، ممکن است قیمت را به زیر ۱۸۱۶ دلار بکشند. این اقدام ممکن است به عنوان آغازگری برای اعمال فشار فروش عمل کند و موجب شود که جفت ارز ETH/USDT به سطح ۱۷۰۰ دلار و سپس به سطح حمایت مهم خود در ۱۶۲۶ دلار هدایت شود.

به علاوه، در صورتی که قیمت به سمت بالا حرکت کند و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را عبور کند، این می‌تواند زمینه‌ای را برای حرکت رالی به سمت مقاومت روان‌شناختی ۲ هزار دلار فراهم کند.