احتمال بازگشت بیت کوین به ۳۰هزار دلار

قیمت بیت کوین به اوج میانه چرخه خود رسیده و احتمال بازگشت بیت کوین به ۳۰هزار دلار وجود دارد. با توجه به افزایش قیمت بیت‌کوین به بیش از ۴۵٬۰۰۰ هزار دلار، یک تحلیلگر با استناد به روند تاریخی شاخص DMI بیت‌کوین و نرخ‌های تأمین مالی فعلی بازار، به این نتیجه رسیده است که هنوز امکان […]

Rate this post

قیمت بیت کوین به اوج میانه چرخه خود رسیده و احتمال بازگشت بیت کوین به ۳۰هزار دلار وجود دارد.

با توجه به افزایش قیمت بیت‌کوین به بیش از ۴۵٬۰۰۰ هزار دلار، یک تحلیلگر با استناد به روند تاریخی شاخص DMI بیت‌کوین و نرخ‌های تأمین مالی فعلی بازار، به این نتیجه رسیده است که هنوز امکان کاهش قابل‌توجه قیمت به ۳۰٬۰۰۰ دلار وجود دارد. به گزارش کوین تلگراف، CryptoCon، یک تحلیلگر مشهور، در یک پست منتشر شده در تاریخ ۱۱ دی، ادعا کرده است که امکان بازگشت قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۰٬۰۰۰ دلار هنوز باقی است.

شاخص DMI بیت‌کوین در حالت بالاترین مقدار قرار دارد.

با توجه به اظهارات CryptoCon، شاخص حرکت جهت‌دار یا DMI بیت‌کوین به ارتفاعاتی رسیده است که معمولاً با تغییرات در جهت نزولی همراه است. تحلیلگر این موضوع را توضیح داد:
بررسی جاری شاخص DMI نشان می‌دهد که الگوی آن مشابه با دوره‌ای حدود اواسط سال ۲۰۱۹ است. این نقطه مشخص است که جفت ارز بیت‌کوین/دلار در میانه چرخه گذشته‌اش قرار گرفته است، بر اساس تحلیل قیمت فعلی.

احتمال بازگشت بیت کوین 1

در آن دوره، قیمت این جفت ارز طی ۱۶ ماه آینده به نسبت بیش از نصف کاهش یافت، که این کاهش ناشی از آسیب‌هایی بود که بازارها در ماه مارس ۲۰۲۰ به دنبال تشدید ویروس کووید-۱۹ (اسفند ۱۳۹۸) به آنها وارد شد.

احتمال بازگشت بیت کوین 2

در تاریخ ۲ ژانویه (۱۲ دی)، این تحلیلگر با انتشار یک به‌روزرسانی، به‌دلیل هیجانات ناشی از تصمیم قریب‌الوقوع در کمیسیون بورس آمریکا در مورد اولین ETF اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده، اظهار کرد که امکان افزایش قیمت بیت‌کوین به ۴۸٬۰۰۰ دلار پیش از حوادث اصلاحی وجود دارد.

احتمال بازگشت بیت کوین 3

نرخ‌های تأمین مالی و دیدگاه‌های متفاوت

با توجه به اطلاعات بازار، قبل از افتتاح بازار وال‌استریت در سال جدید میلادی، قیمت بیت‌کوین شروع به کاهش کرد. در لحظه نگارش این گزارش، قیمت بیت‌کوین در حدود ۴۵٬۱۰۰ دلار در حال نوسان می‌باشد.

احتمال بازگشت بیت کوین 3

این کاهش خود در قالب برخی از بالاترین نرخ‌های تأمین مالی نمایانگر اتفاقاتی است که در طول یک سال گذشته شاهد آن بودیم. این به این معناست که معامله‌گران احتمالاً متقاعد شده‌اند که جهش قیمت بیت‌کوین به سطوح بالاتر تضمین شده است.

دان کریپتو (DaanCrypto) تأکید کرد که با وجود کاهش اندک در مقایسه با هفته گذشته، نرخ‌های تأمین مالی همچنان به طور نسبتاً بالا حفظ شده‌اند.

احتمال بازگشت بیت کوین 5

التبه، نگرانی از این مسئله توسط همه تحلیلگران بازار به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هورس (Horse)، تحلیلگر و معامله‌گر مشهور، بیان کرد که در مقایسه با چرخه‌های گذشته، نرخ تأمین مالی در محدوده‌ای منطقی قرار دارد.

درآمدزایی با استخراج بیت کوین را میتوانید در اینجا مطالعه کنید.

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد

از بهمن سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیت‌کوین با چندین ریزش روبرو شده است، که کاهش آخرین موج آن در خرداد ماه ۱۴۰۱ به عنوان آخرین تحول ناشی از زمانهای گذشته مطرح شده است. قبلاً در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاهد سقوط قیمت بیت‌کوین بودیم، جایی که برای اولین بار از جولای ۲۰۲۱ به مدت کوتاهی زیر ۳۰ هزار دلار افت کرد. هنگامی که بیت‌کوین به کف قیمت خود در آخرین موج نزولی می‌رسید، در خرداد ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار در دو سال گذشته ارزشی حدود ۲۰ هزار دلار و کمتر به دست آورد.

در همان زمان، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان کمتر از نصف ارزش خود نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ را داشت. در حالی که ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر (ETH) و بایننس کوین (BNB) نیز با کاهش قیمت مشابهی همراه بودند. حجم معاملات در صرافی‌های اصلی نیز در این مدت به شدت کاهش یافت. برخی از کارشناسان این وضع را به عنوان یک زمان زمستانی برای بازار ارزهای دیجیتال می‌شناختند و هشدار دادند که در این دوره، رشد شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال با یک دوره انقباض طولانی جایگزین می‌شود.

دلایل ریزش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ورودی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به بازار، حمله به تتر و سقوط لونا-ترا مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما آیا این عوامل دلایل اصلی کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال هستند؟ در ادامه به بررسی این مسئله می‌پردازیم.

پانزده سال از شروع فعالیت شبکه بیت‌کوین؛ سالگرد پیدایش بیت‌کوین

پانزده سال پیش در همین روز، شبکه بیت‌کوین آغاز به فعالیت کرد. اولین بلاک از این شبکه توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس این ارز دیجیتال، استخراج شد و هال فینی، یکی از فردیت‌های برجسته در توسعه بیت‌کوین، اولین تراکنش در تاریخ این بلاکچین را انجام داد.

امروز، ۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۳ دی ۱۴۰۲)، چهاردهمین سالگرد استخراج بلاک جنسیس یا بلاک صفر شبکه بیت‌کوین فرا رسیده است. در اوایل سال ۲۰۰۹ میلادی، ساتوشی ناکاموتو، خالق اسطوره بیت‌کوین، این بلاک را با پاداش ۵۰ بیت‌کوین استخراج کرد.

چند هفته بعد، ناکاموتو ۱۰ بیت‌کوین به هال فینی ارسال کرد، که به عنوان یکی از اولین تراکنش‌های این ارز دیجیتال بین دو فرد محسوب می‌شود.

ناکاموتو آخرین بار ۱۳ سال پیش در انجمن قدیمی و محبوب بیت‌کوین تاک (Bitcointalk) فعال بود و از آن زمان به جمع بیت‌کوینی‌ها پیوسته و هویت او همچنان یک معمای حل‌نشده باقی مانده است

هرچند ناکاموتو سال‌هاست دخالتی در توسعه بیت‌کوین ندارد، این شبکه با حمایت توسعه‌دهندگان فعال خود و به‌روزرسانی‌های موفق، در مقابل فراز و نشیب‌های قیمتی مقاومت کرده و رشد فناوری خود را ادامه داده است.