مدل جدید لپ تاپ لنوو Ideapad با تراشه نسل ۱۴ اینتل رونمایی شد

لنوو به تازگی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های خود در سری‌های ThinkPad و IdeaPad رونمایی کرده که با پردازنده‌های میتیور لیک از اینتل تجهیز شده‌اند. این مجموعه شامل مدل‌هایی چون ThinkPad X1 Carbon نسل ۱۲، ThinkPad X1 تبدیل‌پذیر و IdeaPad Pro 5i نسل ۹ است.
Rate this post

مدل جدید لپ تاپ لنوو Ideapad

در یکی از فروشگاه‌های آنلاین، جدیدترین مدل لپ‌تاپ گیمینگ لنوو، Legion Pro 5، دیده شده و جزئیاتی از آن افشا گردیده است. این لپ‌تاپ که با Core i9 14900HX از سری پرچمدار نسل ۱۴ اینتل به قیمت تقریبی ۱۸۰۰ دلار عرضه می‌شود، بخشی از تازه‌ ترین دستاوردهای اینتل در زمینه پردازنده است.
اینتل در نسل ۱۴ خود دو دسته پردازنده ارائه می‌کند: اولی، پردازنده‌ های میتیور لیک با عنوان Core Ultra که دارای معماری کاملاً نوین و فرآیند تولید هفت نانومتری هستند، و دومی، سری HX که با معماری رپتور لیک رفرش ساخته می‌شوند و تحت عنوان Core i در دسترس قرار دارند.
بر اساس گزارش‌های آی‌تی‌هوم، مدل جدید Legion 5 Pro با پردازنده اینتل Core i9 14900HX مجهز به ۲۴ هسته و ۳۲ رشته است و فرکانس آن به حداکثر ۵.۸ گیگاهرتز می‌رسد، دارای توان توربوی بیشینه ۱۵۷ وات است.
لپ‌تاپ گیمینگ تازه‌وارد لنوو، Legion Pro 5، با مشخصات قدرتمندی همچون پردازنده Core i9، ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با سرعت ۵۶۰۰، حافظه SSD یک ترابایتی و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 4070 عرضه شده است. علاوه بر این، برای کاربرانی که به فضای ذخیره‌ سازی بیشتر نیاز دارند، این لپ‌تاپ یک اسلات خالی برای افزودن حافظه M.2 SSD دیگر دارد و قابلیت ارتقای رم DDR5 تا ۹۶ گیگابایت را نیز پشتیبانی می‌کند.
لپ‌تاپ Legion 5 Pro با اندازه‌های ۳۶۳×۲۶۰×۲۶٫۷۵ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲٫۵۵ کیلوگرم، از تنوع بالایی در پورت‌ های خود بهره می‌برد، از جمله سه پورت USB 3.1 نسل یک، یک پورت USB 3.2 نسل یک، یک پورت USB-C 3.2 نسل ۲، DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1. پورت HDMI قابلیت اتصال به نمایشگرهای ۴K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا ۸K تا ۶۰ هرتز را دارد. با احتمال زیاد، لپ‌تاپ لنوو Legion 5 Pro مدل ۲۰۲۴ در نمایشگاه CES 2024 به همراه سایر محصولات جدید این شرکت به نمایش گذاشته خواهد شد.

معرفی لپ تاپ لنوو

لنوو، یکی از نام‌ های برجسته در صنعت لپ‌تاپ، سالانه تنوع زیادی از محصولات جدید را به بازار عرضه می‌کند. این تنوع شامل لپ‌ تاپ‌ های دو در یک، مدل‌های مخصوص گیمینگ، دستگاه‌ هایی مناسب برای کارهای تخصصی و لپ‌تاپ‌ های عمومی برای استفاده روزمره است. در این میان، انتخاب بهترین لپ‌تاپ لنوو می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ما در اینجا آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا با شناخت نیازهای مختلفتان، بهترین انتخاب را از میان مدل‌ های متنوع لنوو داشته باشید و مدل‌هایی که می‌توانند عنوان بهترین لپ‌تاپ لنوو را به خود اختصاص دهند را به شما معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ لنوو کدام است؟

در میان طیف وسیع محصولات لنوو، لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon، اگرچه بهترین نباشد، اما یکی از برترین‌ های این شرکت است، به ویژه برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی سبک و مناسب برای فعالیت‌های تجاری هستند. برای خریدارانی که مایل به صرف هزینه زیاد نیستند اما همچنان به دنبال محصولی باکیفیت هستند، ThinkBook 13 انتخاب ایده‌آلی است با صفحه کلید راحت و عمر باتری عالی. برای استفاده روزمره، لنوو یوگا ۹i گزینه‌ای مناسب است که جایگزین خوبی برای مدل‌های Dell XPS 13 دو در یک یا HP Spectre X360 14 به شمار می‌رود. ThinkPad X1 Nano نیز برای کسانی که به دنبال یک لپ‌تاپ کارآمد هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود. علاوه بر این، برای علاقه‌ مندان به گیمینگ، لپ‌تاپ Legion 5 Pro با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مناسب، انتخابی ایده‌آل است.

چطوری بهترین لپ تاپ لنوو را انتخاب کنیم؟

لنوو به عنوان یکی از برترین سازندگان لپ‌ تاپ شناخته شده است و محصولات متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز های مختلف به بازار عرضه کرده است. این شرکت هم لپ‌ تاپ‌ های مناسب برای استفاده‌ های روزمره تولید کرده و هم مدل‌ هایی ویژه برای امور تجاری ارائه داده است. ما بهترین لپ‌ تاپ‌ های فعلی لنوو را که مناسب برای استفاده در زمینه‌ های متفاوت هستند به شما معرفی کردیم.