لپ‌ تاپ جدید ایسوس با تراشه نسل ۱۴ و نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز

ایسوس با معرفی نسخه جدید ۱۴ اینچی ZenBook خود، که به تراشه Core Ultra از پردازنده‌های نسل ۱۴ میتیور لیک اینتل مجهز شده است، در کنار اینتل وارد عرصه نوآوری شد.
Rate this post

لپ تاپ جدید ایسوس با بهترین تراشه و نمایشگر

لپتاپ ZenBook 14 اینچی از شرکت ایسوس با استفاده از پردازنده جدید میتیور لیک اینتل به بازار عرضه شده است. ایسوس تغییرات جدیدی در طراحی ZenBook 14 OLED مدل UX3405 اعمال کرده است، شامل بدنه‌ای از جنس فلزی با وزن ۱٫۲۸ کیلوگرم که پنج درصد سبک‌ تر از نسل قبلی این محصول می‌باشد. در دل این لپتاپ ایسوس UX3405، پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-7467، گرافیک یکپارچه‌ ی Intel Arc و فضای ذخیره‌سازی SSD PCIe 4.0 با ظرفیت یک ترابایت قرار دارد. تنظیم پایه شامل پردازنده Core Ultra 5-125H با ۸ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت می‌باشد. یکی از نکات مهم در این لپتاپ جدید ایسوس، وجود واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی در پردازنده‌های Core Ultra جدید است که برای انجام کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت مداوم طراحی شده است.

همان‌گونه که از نام این مدل پیداست، ZenBook 14 OLED دارای یک نمایشگر OLED با اندازه ۱۴ اینچ است. مدل‌های پایه این لپ‌تاپ دارای وضوح تصویر Full HD هستند، در حالی که در کانفیگ‌های پیشرفته‌ تر، وضوح تصویر ۲۸۸۰ × ۱۸۰۰ (۳K) و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ در دسترس قرار دارد. نمایشگر لپ‌تاپ ZenBook UX3405 دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه‌های باریک NanoEdge، پوشش رنگی DCI-P3 به نسبت ۱۰۰ درصد و شدت روشنایی حداکثر ۶۰۰ نیت (که با استاندارد DisplayHDR 600 True Black سازگار است) دارد. با این‌که فریم دستگاه به ضخامت ۱۴٫۹ میلی‌متر است، ایسوس تعدادی پورت متنوع را در ZenBook 14 OLED ارائه کرده است، از جمله دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB 3.2 Gen 1 (نوع-A) و یک جک صدا.
لپتاپ Asus UX3405 از نسخه ۵٫۳ بلوتوث و فناوری Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند. همچنین ارزش ذکر دارد که این لپتاپ به عنوان باتری از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۷۵ وات‌ساعت استفاده می‌کند که به گفته Asus، قادر به ارائه بیش از ۱۵ ساعت شارژ مداوم می‌باشد. در هنگام نیاز به شارژ باتری، از یکی از پورت‌های تاندربولت ۴ استفاده می‌شود و این لپتاپ از تکنولوژی شارژ سریع ۶۵ واتی با آداپتور USB-C پشتیبانی می‌کند.

آشنایی با برند ایسوس

برند ایسوس یک شرکت تایوانی است که در سال ۱۹۸۹ در شهر تایپه تأسیس شده است. تونگ (T.H. Tung) به همراه سه نفر دیگر از همکارانش، این شرکت را تأسیس کردند. جالب‌ترین قسمت این داستان این است که تمام چهار بنیان‌گذار ایسوس، قبل از تأسیس این شرکت، به عنوان مهندسان در شرکت ایسر (Acer) مشغول به کار بودند. آن‌ها نام این برند را با الهام از اسم “پگاسوس”، که یک اسب بالدار در اساطیر یونانی است، انتخاب کردند. در حال حاضر، این برند به تولید لپ‌تاپ، تلفن همراه، تبلت و قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر می‌پردازد.

طراحی لپ تاپ ایسوس

همه مدل‌های لپتاپ ایسوس به شکلی کمیاب و ساده طراحی شده‌اند. با این حال، این طراحی زیبا هیچ‌گونه کاستی در مقاومت و پایداری آنها ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که ایسوس در فرآیند طراحی لپتاپ‌ های خود، کیفیت را به عنوان اولین اولویت در نظر می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های بارز از نمای ظاهری لپتاپ‌ های ایسوس، ظرافت و سبکی بی‌نظیر آن‌هاست. طراحی این محصولات به گونه‌ای حرفه‌ای و دقیق انجام می‌شود که برند ایسوس برای طراحی سری ROG و ZenBook جوایز معتبری را از آن خود کرده است.

نوآوری در تولید لب تاپ ایسوس

شرکت ایسوس به دوام تلاش می‌کند تا در تمامی محصولات خود اقدام به ایجاد تغییرات خلاقانه نماید. از ظاهر زیبا تا عملکرد عالی، همیشه می‌توان به نوآوری‌های جالب در لپتاپ‌های ایسوس پی‌برد. یکی از جنبه‌ های جالب این نوآوری‌ ها، کاهش وزن و تولید دستگاه‌ هایی بسیار سبک است. به‌ویژه در مورد لپتاپ‌ های گیمینگ ایسوس، که در مقایسه با سایر برندها بسیار سبک‌ تر هستند. تولید اسکرین‌ پد نیز از جمله کارهای خلاقانه ایسوس است که تعداد زیادی طرفدار به خود جلب کرده است. شرکت ایسوس به خوبی می‌داند که چگونه باعث تعجب دنیا شود. تمامی مدل‌ های لپتاپ ایسوس، ترکیبی از عملکرد برتر و قدرت فوق‌ العاده دارند. به سادگی می‌توان اظهار نمود که ایسوس همواره محصولاتی را تولید می‌کند که برای کار، سرگرمی، تفریح و مطالعه مناسب هستند.