هوش مصنوعی Stable Diffusion به‌ روز شد

هوش مصنوعی Stable Diffusion یکی از ابزارهای محبوب برای تبدیل متن به عکس است که امکان استفاده آنلاین و آفلاین از آن وجود دارد.
4.9/5 - (18 امتیاز)

 هوش مصنوعی Stable Diffusion به‌ روز شد

براساس گزارش Decrypt، نسخه جدید مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion عملکرد قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد و با دریافت چند کلمه، قادر به تولید تصاویر بسیار باکیفیت می‌باشد. این نسخه به‌طور خاص طراحی شده است تا بخش اصلی فعالیت‌ها را به طور خودکار انجام داده و به شما امکان بدهد در تعامل با AI به طور طبیعی‌تر و بازخورد گسترده‌تر صحبت کنید. Stability AI اعلام کرده است که SDXL 0.9 قادر است بهبود جزئیات تصاویر را ارائه دهد و کاربردهای استفاده از AI در تولید تصاویر را گسترش دهد. این شرکت مدعی است که نسخه ۰٫۹ در مقایسه با نسخه بتا که در ماه آوریل منتشر شده بود، عملکرد بهتری در تبدیل متن به تصویر ارائه می‌دهد.

افزایش پارامترهای هوش مصنوعی Stable Diffusion

بخشی از دلایل این پیشرفت قابل توجه، ارتقاء قابل توجه در شمار پارامترهای SDXL 0.9 است. حالا با ۳٫۵ میلیارد پارامتر پایه در مدل جدید Stability AI، امکان یادگیری عمیق‌تر و تولید تصاویر بهتر وجود دارد که با تطابق با یادگیری خود، نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورد.نسخه ۰٫۹ همچنین بیشتر به ورودی‌های ساده تمایل دارد و می‌تواند بر اساس آن‌ها نتایج بهتری تولید کند. به عنوان مثال، اگر توصیف “دو دست که به‌سمت هم اشاره می‌کنند” را به AI ارائه دهید، می‌توانید تصویری بسیار واقع‌گرایانه از این مدل دریافت کنید. پیشرفت این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی به‌وضوح قابل مشاهده است.

نسخه جدید Stable Diffusion، که در اوت ۲۰۲۲  به شهرت رسید و یکی از مدل‌های معروف تولید تصاویر متن باز به حساب می‌آید، با این به‌روزرسانی قابلیت رقابت جدی‌تری با Dall-E و Midjourney را دارا می‌شود. این مدل در حال حاضر بیشترین محبوبیت را در بین هوش مصنوعی‌های تولید تصاویر متن باز دارد.

هوش مصنوعی Stable Diffusion

نسخه جدید Stable Diffusion توسط ابزار تولید و ویرایش تصاویر شرکت Init ML عرضه می‌شود. این مدل در حال حاضر قادر به استفاده محلی یا آموزش نمی‌باشد، اما هنگامی که عرضه عمومی آن آغاز شود، برای اجرا به حداقل ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیکی با ۸ گیگابایت VRAM نیاز خواهد داشت. تاریخ عرضه عمومی این نسخه احتمالاً در میانه ماه ژوئیه خواهد بود.

برای مطالعه مقاله کاربرد هوش مصنوعی روی لینک کلیک کنید.