معرفی بهترین بازی های هوش مصنوعی

بهترین بازی‌های هوش مصنوعی، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و الگوریتم‌های پیچیده، توانسته‌اند تجربه‌ی بازیکنان را به سطحی بی‌نظیر برسانند. این بازی‌ها نه تنها از نظر گرافیکی و داستانی جذابیت دارند، بلکه همچنین هوش مصنوعی به آن‌ها امکان می‌دهد تا شخصیت‌های کامپیوتری در بازی به نحوی هوشمندانه و واقع‌گرایانه عمل کنند. از معاملات تا مسائل استراتژیک، این بازی‌ها توانایی تفکر و تصمیم‌گیری شبیه به انسان را ارائه می‌دهند و تجربه‌ی بازیکنان را به یک سطح جدید از شگفتی و چالش می‌برند.
1/5 - (1 امتیاز)

بهترین بازی های هوش مصنوعی

در زمینه طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی، یکی از چالش‌های بزرگ، ایجاد هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) است. ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی تغییرات زیادی در صنعت بازی‌سازی ایجاد کرده و فرآیند توسعه بازی‌ها را بهبود بخشیده‌اند. در واقع، تمام اعمال و رفتارهای شخصیت‌های بازی (به جز شخصیت‌هایی که کاربران کنترل می‌کنند) توسط الگوریتم‌های کامپیوتری که به آن‌ها هوش مصنوعی گفته می‌شود، کنترل می‌شود. بنابراین، هرچه این الگوریتم‌ها قدرت تعامل و عملکرد بهتری داشته باشند، بازی به نمایش واقعی‌تری خواهد رسید.
در سال‌های اخیر، با پیشرفت هوش مصنوعی، بازی‌هایی ساخته شده‌اند که تشخیص عملکرد هوش مصنوعی از عملکرد بازیکنان واقعی، وظیفه‌ای آسان نیست. در ادامه، می‌خواهیم ۸ بازی محبوب که از هوش مصنوعی بهره‌برداری می‌کنند را معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه شوید تا به انتها برسیم.

کاربرد هوش مصنوعی در بازی

هوش مصنوعی یک سیستم است که قادر است رفتارهایی شبیه به انسان را اجرا کند و واکنش‌های مناسبی ارائه دهد. این سیستم قادر است شرایط پیچیده را درک کرده و به آن‌ها پاسخ دهد، از داده‌ها یاد بگیرد، و با مسائل متنوع مقابله و استدلال کند. استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها باعث می‌شود که رفتار کاراکترها طبیعی‌تر و هوشمندانه تر باشد، و به همین دلیل گیمرها می‌توانند به آن بهتر اعتماد کنند. با این فناوری، علاوه بر اینکه عکس‌العمل‌های محدودی نخواهید داشت، دشمنان نیز با توجه به شرایط مختلف واکنش‌های متنوعی از خود نشان می‌دهند.

بازی های برتر هوش مصنوعی

از زمان شکست گری کاسپاروف، قهرمان جهانی شطرنج، در مقابل Deep Blue، هوش مصنوعی یک مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. شرکت IBM در سال ۱۹۸۵ با توسعه سیستم هوش مصنوعی Deep Blue در دانشگاه کارنگی آغاز کرد. در آن زمان، این سیستم به خاطر توانایی ارزیابی میلیون‌ها موقعیت مهره‌های شطرنج در ثانیه، به شهرت رسید.
در مسابقه‌ای که در سال ۱۹۹۶ بین Deep Blue و کاسپاروف برگزار شد، هوش مصنوعی توانست قهرمان جهانی شطرنج را شکست دهد. این اتفاق باعث تحول زیادی در صنعت بازی‌سازی با هوش مصنوعی شد و نسل جدیدی از گیمرها به وجود آمد. در ادامه، ما چند بازی هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد که در سراسر جهان طرف‌داران زیادی دارند.

بازی ماینکرافت (Minecraft)

از زمان انتشار بازی ماینکرفت در سال ۲۰۱۲ تا به امروز، این بازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها شناخته می‌شود. ویژگی اصلی این بازی این است که هدف مشخصی ندارد و به عنوان یک بازی بی‌پایان شناخته می‌شود. در واقع، تنها محدودیتی که در این بازی وجود دارد، خلاقیت شماست. گیمرها در دنیای بی‌انتهایی ماینکرفت قرار می‌گیرند و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، جهان اطراف خود را خلق می‌کنند. این بازی چندین حالت مختلف دارد که حالت‌های ماجراجویی و تماشاگر به عنوان محبوب‌ترین حالت‌ها شناخته می‌شوند.

بازی هوش مصنوعی F.E.A.R

یکی از بازی‌هایی که برخوردار از هوش مصنوعی بی‌نظیری است، بازی F.E.A.R می‌باشد. در این بازی، از تکنولوژی GOAP بهره گرفته شده است که به حریفان امکان می‌دهد تا به نحوی مشابه با انسان‌ها عمل کرده و تیراندازی‌های استثنایی را انجام دهند. F.E.A.R در سبک اکشن اول شخص توسعه یافته توسط استودیو Monolith Production قرار دارد. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که یک نیروی نظامی شبه به یک مجتمع هوافضا نفوذ می‌کند و دولت به وسیله ارسال نیروهای ویژه به ایشان پاسخ می‌دهد. اما در میان این اقدامات، یک سیگنال ارتباطی بین اعضای تیم قطع می‌شود و تیم از هم جدا می‌شود.

بازی The Last of Us

این بازی، از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تا به امروز، توانسته است جمعیت زیادی از طرفداران خود را به دست آورد. The Last of Us به علاوه داشتن یک داستان جذاب، شخصیت‌پردازی فراگیر، دیالوگ‌های معتبر و صحنه‌های حساس، از یک هوش مصنوعی قدرتمند نیز برخوردار است. بازیکنان دارای امکانی هستند که به صورت اکشن و یا به طور مخفیانه تجربه بازی را پیش ببرند. در هر دو حالت، دشمنان آماده‌ای دارند تا در موقعیت‌های نبرد، واکنش‌های قوی از خود نشان دهند. حتی در بعضی مواقع، توانایی دشمنان با توانایی شخصیت‌های جوئل و الی برابری دارد و آن‌ها می‌توانند این دشمنان را شکست دهند.

بازی هوش مصنوعی FIFA

بازی FIFA سابقه‌ای طولانی در صنعت بازی‌ها دارد و بدون شک می‌توان گفت که تقریباً همه گیمرها حداقل یکبار تجربه بازی این عنوان را داشته‌اند. آخرین نسخه منتشر شده از بازی FIFA از تکنولوژی جدیدی به نام هایپرموشن بهره می‌برد، که با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تجربه واقعی‌تری را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. شرکت EA Espors با جمع‌آوری داده‌های مرتبط با حرکات و عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی، به دنبال تطابق دقیق‌تر حرکات بازیکنان در بازی با حرکات واقعی آن‌ها در زمین فوتبال است.
این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی هایپرموشن، بیش از ۴ هزار انیمیشن را برای استفاده در بازی آماده نموده است. هر یک از این انیمیشن‌ها به منظور جذب بازیکنان و ایجاد تجربه جذابی در بازی بهره‌برداری می‌شوند. همچنین به کمک این هوش مصنوعی، عملکرد مهاجمان در بازی FIFA به ۶ برابر بهتر از نسخه‌های قبلی ارتقاء یافته و توانایی بهبود عملکرد مدافعان نیز فراهم شده است.