فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z

عملکرد فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z فیسبوک در تلاش است تا کاربران جوان‌تری را به شبکه اجتماعی خود جذب کند، به‌جای اینکه آن‌ها تمام وقت خود را در تیک‌تاک، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن‌های اجتماعی بگذرانند. برای رسیدن به این هدف، شرکت مادر متا در روز جمعه مجموعه‌ای از تغییرات را برای این پلتفرم قدیمی […]

Rate this post

عملکرد فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z

فیسبوک در تلاش است تا کاربران جوان‌تری را به شبکه اجتماعی خود جذب کند، به‌جای اینکه آن‌ها تمام وقت خود را در تیک‌تاک، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن‌های اجتماعی بگذرانند. برای رسیدن به این هدف، شرکت مادر متا در روز جمعه مجموعه‌ای از تغییرات را برای این پلتفرم قدیمی معرفی کرد که تأکید بیشتری بر اطلاعات محلی، ویدیوها و گروه‌های فیسبوکی خواهد داشت. محصولات دیگر فیسبوک مانند Meta AI، فیسبوک دیتینگ و مسنجر نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهند کرد.

یکی از نکات مهم در بازطراحی فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z که در رویداد IRL در آستین معرفی شد، تمرکز بر گزینه‌های سرگرمی است — حرکتی که به‌منظور رقابت با اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک انجام شده است. این تغییرات همچنین بر ارائه امکانات کاربردی‌تر برای کاربران محلی تأکید دارد. به غیر از گروه‌های خرید و فروش، این سایت به مکانی کلیدی برای ارتباطات گروه‌های محلی تبدیل شده است، به‌ویژه برای آن‌هایی که تحت تأثیر بلایای طبیعی قرار گرفته‌اند، مانند ایالاتی که در حال حاضر با طوفان هلن مواجه هستند. (با توجه به تغییرات آب و هوایی، این نوع گروه‌های پاسخ به بلایا در آینده بیشتر خواهند شد.)

این به‌روزرسانی‌ها در حالی ارائه می‌شوند که برند فیسبوک در حال کاهش محبوبیت است و همین موضوع باعث شد تا شرکت در سال ۲۰۲۱ نام خود را به متا تغییر دهد و تمرکز خود را از شبکه اجتماعی اصلی به متاورس منتقل کند. با توجه به اینکه کاربران فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z کاهش یافته‌اند و بیشتر کاربران کنونی آن مسن‌تر شده‌اند، تلاش‌های جدید فیسبوک برای جذب نسل جوان‌تر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

با این وجود، متا امیدوار است، زیرا متوجه شده است که بزرگسالان جوان، به‌ویژه در دهه بیست سالگی خود، از سایت برای برخی قابلیت‌ها مانند گروه‌های فیسبوک و مارکت‌پلیس استفاده می‌کنند. حتی نیویورک تایمز به استفاده نسل جدید از مارکت‌پلیس فیسبوک به‌عنوان مکانی برای خرید و فروش، نه صرفاً ارتباطات اجتماعی، اشاره کرده است.

مجموعه به‌روزرسانی‌های امروز با هدف استفاده از این روندها طراحی شده تا فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z قابل‌دسترس‌تر و جذاب‌تر شود و به جای تمرکز بر ارتباطات دوستانه، بیشتر به عنوان پلتفرمی برای ارتباطات محلی و سرگرمی دیده شود.

ویژگی‌های جدید فیسبوک در ابتدا، فیسبوک تب جدیدی به نام “Local” معرفی کرده است که محتوای محلی از بخش‌هایی مانند مارکت‌پلیس، گروه‌ها و رویدادها را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند. کاربران در این تب می‌توانند به فعالیت‌های نزدیک، گروه‌های محلی که اقلام را برای فروش یا رایگان ارائه می‌دهند، پیشنهادات محلی درباره نقاط داغ جدید در محله و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

این تب در ابتدا به صورت آزمایشی در برخی از شهرهای منتخب آمریکا از جمله آستین، نیویورک، لس‌آنجلس، واشنگتن دی‌سی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستون، سان‌فرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد بود.