EdYou تحول در آموزش با هوش مصنوعی

استفاده EdYou از هوش مصنوعی برای یادگیری بهتر دانش آموزان یک روش جدید برای آموزش شخصی‌سازی‌شده با کامپیوتر می‌تواند به کاهش تأثیر کمبود معلمان، کلاس‌های کم‌نیرو، و مشکلات خودآموزی که بعد از همه‌گیری تشدید شده‌اند، کمک کند.راهکار EdYOU بر پایه ابزاری هوشمند است که با استفاده از فناوری پیشرفته، تجربه یادگیری را برای دانش‌آموزان و […]

Rate this post

استفاده EdYou از هوش مصنوعی برای یادگیری بهتر دانش آموزان

یک روش جدید برای آموزش شخصی‌سازی‌شده با کامپیوتر می‌تواند به کاهش تأثیر کمبود معلمان، کلاس‌های کم‌نیرو، و مشکلات خودآموزی که بعد از همه‌گیری تشدید شده‌اند، کمک کند.راهکار EdYOU بر پایه ابزاری هوشمند است که با استفاده از فناوری پیشرفته، تجربه یادگیری را برای دانش‌آموزان و افرادی که در حال تغییر مسیر شغلی هستند، بهبود می‌بخشد.البته که هوش مصنوعی کاربرد های زیادی دارد اما مقاله نویسی با هوش مصنوعی یکی از پردرآمد ترین و پر طرفدار ترین آنهاست.

طبق آمار موجود، هر سال حدود ۲۷۰ هزار معلم و کارمند از کار کناره‌گیری می‌کنند یا بازنشسته می‌شوند. همه‌گیری وضعیت کمبود معلمان را بدتر کرده است. طی سال‌های اخیر، ۴۱ ایالت آمریکا و واشنگتن دی‌سی در حداقل یک مقطع یا رشته تحصیلی با کمبود مواجه بوده‌اند.

اکثر ایالت‌ها اکنون با جایگاه‌های خالی بیشتر و معلمان کم‌تجربه‌تر نسبت به سال‌های گذشته روبرو هستند. سال گذشته با بیش از ۵۵ هزار جایگاه خالی برای معلمان مقاطع K-12 به پایان رسید. وزارت آموزش آمریکا سه نوع کمبود معلم را تعریف می‌کند: جایگاه‌های خالی، جایگاه‌های پر شده توسط معلمان کم‌تجربه، و جایگاه‌هایی که معلمان در رشته‌ای غیر از تخصص خود تدریس می‌کنند.

ثبت‌نام در برنامه‌های تربیت معلم در حال کاهش یا در حالتی ثابت است. اکثر ایالت‌ها طی دو سال گذشته با افزایش شدید تعداد معلمانی که از شغل خود کناره‌گیری کرده‌اند، مواجه بوده‌اند. حتی بدتر از آن، نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که درصد بیشتری از معلمان باقیمانده (۱۲%) از شغل خود ناراضی هستند. بیش از ۴۰ درصد از معلمان اعلام کرده‌اند که احتمالاً طی دو سال آینده شغل خود را ترک خواهند کرد.

برای کمک به حل مشکل کمبود معلم، مایکل اورست، بنیان‌گذار و مدیرعامل EdYOU، روشی خلاقانه برای غلبه بر چالش‌های روش‌های سنتی آموزش ارائه داده است. با ارائه ابزارهای آموزشی و تدریس شخصی‌سازی‌شده، EdYOU به دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند تا شکاف‌های ناشی از کمبود نیروی آموزشی پر شود و دانش‌آموزان توجه لازم را دریافت کنند.

او به TechNewsWorld گفت: “من EdYOU را با اشتیاق به بهبود وضعیت نامطلوب نتایج آموزشی راه‌اندازی کردم. EdYOU اولین شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی است که از انسان‌های مجازی [انیمیشن‌ها] برای آموزش به‌صورت مکالمه‌ای و در زمان واقعی استفاده می‌کند و از ویدیوهای ضبط‌شده استفاده نمی‌کند.”

آواتار های همه کاره هوش مصنوعی برای پشتیبانی تحصیلی

این روش بر اساس همه کاره بودن طراحی شده است. اورست سه آواتار موجود در این پلتفرم را که موجودات هوش مصنوعی امن هستند، توسعه داده است. هرکدام از این آواتارها پشتیبانی شخصی‌سازی‌شده و پیوسته‌ای ارائه می‌دهند و با ایجاد ارتباطات تعاملی، تجربه‌ای منحصر به فرد در یادگیری به وجود می‌آورند.

EdYOU دارای APIهایی است که امکان یکپارچه‌سازی آسان با نرم‌افزارهای آموزشی رایج در کلاس‌های درس، سیستم‌های مدیریت یادگیری، و ابزارهای سازمانی را فراهم می‌کند. کاربران در هر سنی می‌توانند با ورود به وب‌سایت و استفاده از مرورگر یا اپلیکیشن موبایل، نوع پشتیبانی تحصیلی و موضوع مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

هنگام مطالعه، دانش‌آموزان می‌توانند از آواتار هوش مصنوعی خود بخواهند که در تدریس به آن‌ها کمک کرده یا مفاهیم را توضیح دهد تا بتوانند با سرعت خودشان یاد بگیرند. مثلاً در هنگام آماده‌سازی سوالات چند گزینه‌ای، Hannah، Nova، یا Eddie می‌توانند با راهنمایی در انتخاب پاسخ‌های صحیح کمک کنند. اگر دانش‌آموز اشتباهی انجام دهد، معلم دیجیتالی توضیحات کاملی درباره علت اشتباه و دلیل آن ارائه می‌دهد. این روش باعث درک عمیق‌تر و یادگیری از اشتباهات می‌شود.

گسترش دانش بدون نا امنی دیجیتالی

پلتفرم EdYOU از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا تجربه آموزش با هوش مصنوعی ایمن و مؤثری را در هر محیطی، چه در خانه و چه در مدرسه، فراهم کند. در واقع، آواتار شبیه به انسان به عنوان یک همراه مطالعه شخصی عمل می‌کند.

دانش‌آموزان نیازی به تایپ سوالات در پنجره‌های ترمینال روی صفحه ندارند و از خواندن پاسخ‌های طولانی خلاص می‌شوند. به جای آن، مکالمات طبیعی با کلیک روی آیکون میکروفون آغاز می‌شود و تبادل آزاد اطلاعات امکان‌پذیر می‌شود.

تمام مکالمات رمزنگاری شده‌اند. داده‌های دانش‌آموزان به صورت ناشناس و تجمیعی پردازش می‌شود و سپس توسط تکنسین‌های داخلی بررسی می‌گردد. والدین می‌توانند به متن‌ها و ضبط‌های جلسات فرزندان خود دسترسی داشته باشند که شفافیت در درس‌ها را فراهم می‌کند.

پشتیبانان EdYOU به صورت ۲۴/۷ از طریق چت درون‌برنامه‌ای، ایمیل و تماس تلفنی در دسترس هستند و دانش‌آموزان و والدین می‌توانند همیشه با یک فرد واقعی ارتباط برقرار کنند. تیم آموزشی این پلتفرم شامل دانشمندان با مدرک دکترا، معلمان سابق، متخصصان رشد کودک، کارشناسان اخلاق داده و محققان و مهندسان باتجربه هوش مصنوعی است.

گسترش دانش بدون نا امنی دیجیتالی

متفاوت بودن EdYOU با همه کاره بودن

این روش هدایت‌شده با سایر راه‌حل‌های آموزشی مبتنی بر کامپیوتر و کتاب‌های راهنما متفاوت است. اورست توضیح می‌دهد که دانش‌آموزان می‌توانند از آواتارهای خود سوال بپرسند تا پاسخ‌های صحیح یا کمک در آماده‌سازی برای آزمون دریافت کنند.

این پلتفرم از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کند تا مکالمات شخصی‌سازی‌شده‌ای را بر اساس علایق و دانش هر فراگیر تنظیم کند. این سیستم صرفاً اطلاعات اینترنتی را بازگو نمی‌کند، بلکه “موجودات هوش مصنوعی” منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند که با دانش‌آموزان رابطه‌ای مانند یک مربی برقرار کرده و آموزش با هوش مصنوعی را به سطحی جدید و شخصی‌سازی‌شده ارتقا می‌دهند.

به گفته اورست، تمرکز EdYOU بر تطبیق‌پذیری نقش مهمی در موفقیت آن دارد. بسیاری از راه‌حل‌های موجود به دنبال ارائه برنامه‌ای جامع هستند، اما او معتقد است که باید به برنامه‌های هوش مصنوعی یاد داد که تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به هر کاربر شخصیتی غیر رباتیک ارائه دهند.

“این فلسفه، عامل پیش‌برنده EdYOU است؛ آن را به یک راه‌حل جهانی اما همچنان شخصی تبدیل می‌کند,” اورست گفت.

آموزش سنتی معمولاً بر اساس مدلی یکسان برای همه عمل می‌کند و تنوع چندانی در روش‌های یادگیری دانش‌آموزان وجود ندارد. اورست ادامه داد: به خوبی مستند شده که تمرکز دانش‌آموزان در مدرسه کم است. اما این موضوع در ارائه‌های مبتنی بر آواتار صدق نمی‌کند.

اگر دانش‌آموزان چیزی را نفهمند، می‌توانند به‌طور فعال به دنبال اطلاعات باشند. برخلاف محیط‌های کلاس سنتی، دانش‌آموزان نیازی ندارند که برای پرسیدن سوال و درخواست کمک در حضور همکلاسی‌های خود احساس اضطراب یا خجالت کنند و نگران این باشند که «احمق» به نظر برسند.

اورست توضیح داد: “بسیاری از عوامل باید در نظر گرفته شوند، مانند اینکه برخی سوالات ممکن است به‌سختی به‌طور مستقیم آنلاین پاسخ داده شوند، و حتی اگر پاسخ داده شوند، ممکن است فقط جواب باشد بدون توضیحات و زمینه.” این توضیحی است که چرا دیگر راه‌حل‌ها ممکن است نیازهای همه دانش‌آموزان را برآورده نکنند.

چرا این پلتفرم برای دانش‌آموزان و معلمان کارآمد است

به‌روزرسانی برنامه‌های درسی در مدارس و نرم‌افزارهای آموزشی برنامه‌ریزی‌شده بسیار کم اتفاق می‌افتد. دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی که حتی تا ۱۰ سال قبل چاپ شده‌اند، به همراه روش‌های تدریس قدیمی استفاده می‌کنند.

اورست بیان کرد: “کسب موفقیت برای همه دشوار است، زمانی که دانش‌آموزان به صورت یکجا در نظر گرفته می‌شوند و برخی معلمان تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارند. سیستم فعلی کار می‌کند، اما برای افزایش نرخ موفقیت طراحی نشده است، زیرا این آمار هر سال کاهش می‌یابد.”

فناوری هوش مصنوعی آموزش با هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده‌ای را بر اساس تعاملات شرکت‌کنندگان و تحلیل داده‌های آن‌ها ایجاد می‌کند. این فرآیند شبیه به تدریس خصوصی مجازی است که با دانش گسترده هوش مصنوعی و اطلاعات گردآوری‌شده توسط کارشناسان پشتیبانی می‌شود.

این ابزار آموزش با هوش مصنوعی استفاده ایمن از هوش مصنوعی در آموزش را تشویق می‌کند. به گفته اورست، هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر به معلمان این امکان را می‌دهد که اثربخشی خود را افزایش داده و در عین حال به سلامت و رفاه خود نیز توجه کنند.

او گفت: “این نوع پلتفرم هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان یک دستیار ارزشمند برای معلمان و مربیان عمل کند، پشتیبانی ارائه دهد و تجربه یادگیری را بهبود بخشد. باید به‌درستی فیلتر شود تا از صحت اطلاعات و تطابق آن با برنامه درسی تاییدشده اطمینان حاصل شود.”

او اضافه کرد: “این سطح از پشتیبانی می‌تواند به‌طور قابل توجهی به افرادی که ممکن است احساس دلسردی و فشار کنند، قدرت و انگیزه بدهد.”

EdYOU پلی به سمت پیشرفت به سوی آینده آموزش

اورست تأکید دارد که این استفاده کنترل‌شده از هوش مصنوعی آموزشی، آینده آموزش مدرن است. او نمی‌خواست مردم احساس کنند که تنها با فناوری در تعامل هستند، و همین باعث شکل‌گیری ایده آواتار شد.

توسعه پلتفرم هوش مصنوعی کار ساده‌ای نبود. این یک فرآیند طولانی بود که در نهایت به شکلی بسیار متفاوت از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، پایان یافت.

اورست درباره مسیر توسعه‌اش گفت: “سال‌ها تحقیق درباره توسعه‌دهندگان مختلف و انجام بسیاری از آزمایش‌ها طول کشید تا بتوانیم آن را به شکل انسان‌گونه‌ای که در ذهن داشتم، برسانم.”