چگونه عکس‌ های پاک شده از آیفون رو برگردانیم؟

راهنمای بازیابی عکس‌ های پاک شده از آیفون به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های حذف شده را به سادگی از پوشه "Recently Deleted" بازیابی کنید و یا آنها را دائماً حذف کنید تا از فضای آیفون خود بهره ببرید.
Rate this post

بازیابی عکس های پاک شده

آیفون یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های تلفن همراه در جهان است و از دست دادن عکس‌ های مهم و به یادمان‌ماندنی در آن می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد و از طرفی دیگر بسیاری از افراد به دنبال کپی کردن کپشن و کامنت اینستاگرام در گوشی خود هستند. خوشبختانه، اپل ابزارهایی را برای بازیابی عکس‌ های پاک شده در آیفون فراهم کرده است. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد چگونه عکس های پاک شده را بازیابی کرده و همچنین نحوه حذف دائمی آنها را بیان می‌کنیم.

بازیابی عکس های پاک شده

در ابتدا باید بگوییم که عکس‌هایی که به تازگی از آیفون شما حذف شده‌اند، به طور خودکار به پوشه “Recently Deleted” در برنامه Photos منتقل می‌شوند. این پوشه به شما امکان بازگرداندن عکس‌ها را تا مدت ۳۰ روز از زمان حذف آنها می‌دهد. برای دسترسی به این پوشه و بازیابی عکس‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Photos را از صفحه اصلی آیفون خود باز کنید.
  2. در پایین برنامه، روی تب “Albums” ضربه بزنید.
  3. در لیست آلبوم‌ها به پایین بروید تا به “Recently Deleted” برسید و بر روی آن ضربه بزنید.
  4. در این پوشه، تمام عکس‌هایی که به تازگی حذف کرده‌اید، نمایش داده می‌شوند. عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی “Recover” یا “بازیابی” در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  5. سیستم از شما ممکن است رمز عبور یا تأیید هویت (با استفاده از Face ID یا Touch ID) را درخواست کند تا از امنیت بازیابی اطمینان حاصل شود. این مرحله را انجام دهید.
  6. عکس مورد نظر شما به طور خودکار به آلبوم اصلی “Photos” منتقل می‌شود و بازیابی شده است.

حالا شما عکس های پاک شده خود را بازیابی کرده‌اید. اگر از iCloud Photo Library استفاده می‌کنید، این تغییرات بر روی تمام دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند.

حذف دائمی عکس‌ ها در آیفون

گاهی اوقات ممکن است بخواهید بدون انتظار ۳۰ روز برای حذف خودکار عکس های پاک شده، آنها را برای همیشه از آیفون حذف کنید. این می‌تواند در مواقعی مفید باشد. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Photos را از صفحه اصلی آیفون خود باز کنید.
  2. عکسی که می‌خواهید برای همیشه حذف کنید، پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
  3. در پایین سمت راست صفحه، روی نماد سطل زباله ضربه بزنید.
  4. سیستم از شما تأیید می‌خواهد که آیا می‌خواهید این عکس را حذف کنید یا نه. تأیید کنید.
  5. حالا عکس به طور دائمی از آیفون شما حذف شده و قابل بازیابی نخواهد بود.

توجه داشته باشید که حذف دائمی یک عکس به معنی این است که دیگر نمی‌توانید آن را بازگردانید. بنابراین، قبل از انجام این کار، از اهمیت و ارزش عکس مطمئن شوید.

اگر از iCloud Photo Library استفاده می‌کنید، حذف دائمی یک عکس به معنی حذف آن از همه دستگاه‌های شما است. اگر بخواهید عکس‌های حذف شده را از نسخه پشتیبان آی کلود یا آیتونز بازیابی کنید، این امکان وجود دارد.

با این راهنما، شما به راحتی می‌توانید عکس های پاک شده خود را در آیفون بازیابی کنید یا آنها را به طور دائمی حذف کنید. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا تجربه استفاده از آیفون خود را بهبود بخشید و از اطلاعاتتان مراقبت کنید.